Inlägg från: emanon1 |Visa alla inlägg
  • emanon1

Negerboll..

Sorgligt att din dotter har fått skäll för det! Det är väl knappast hennes fel att det heter negerboll :(( krama henne från mig

• emanon1

Jag skrev mer, varför försvann hälften? Lovar det va inget elakt jag skrev.

• emanon1
    listoplisto skrev 2013-03-01 10:18:02 följande:
    Och där försvann TS... avregistrerad.

listoplisto skrev 2013-03-01 10:18:02 följande:
    Och där försvann TS... avregistrerad.

Oj, vad hände? Varför försvann hon? Har inte läst vad som skrivits i övrigt här. Tråkigt att hon försvann.
  • emanon1
    Emelie 491 skrev 2013-03-01 10:43:25 följande:
    Kan inte neger i negerboll asocieras till spanskans 'negro' istället (svart,mörk)? Den vita varianten av bakverket heter ju faktiskt blancoboll från början (blanco = vit,ljus) och inte känner jag mig kränkt när någon beställer en sån.
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!

Emelie 491 skrev 2013-03-01 10:43:25 följande:
    Kan inte neger i negerboll asocieras till spanskans 'negro' istället (svart,mörk)? Den vita varianten av bakverket heter ju faktiskt blancoboll från början (blanco = vit,ljus) och inte känner jag mig kränkt när någon beställer en sån.
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!

Ja, det kan man tycka. Är så less på allt prat om rasism eller ickerasism och de som diskuterar det mest är ju vi vita. Märkligt och jävligt tjatigt.
  • emanon1
    Delia skrev 2013-03-01 11:00:12 följande:
    Emanon1: Det är kanske för att du inte känner så många svarta som du tycker att det bara är vita som diskuterar rasism.

Delia skrev 2013-03-01 11:00:12 följande:
    Emanon1: Det är kanske för att du inte känner så många svarta som du tycker att det bara är vita som diskuterar rasism.

Ja, det har du rätt och jag själv använder inte n ordet och mina barn gör det inte. Förövrigt blir jag bara sugen på CHOKLADbollar nu :) bra reklam! Skämtar....
  • emanon1
    annzah skrev 2013-03-01 11:14:56 följande:
    Har aldrig sagt negerboll och kommer inte att börja heller. Det har alltid hetat kokosboll i min familj och umgängeskrets. 

Nej
    annzah skrev 2013-03-01 11:14:56 följande:
    Har aldrig sagt negerboll och kommer inte att börja heller. Det har alltid hetat kokosboll i min familj och umgängeskrets. 

Kokosboll är de med skum inuti. Har inget med chokladboll att göra.
  • emanon1
    Doktorprutt skrev 2013-03-01 11:54:11 följande:
    Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...

Doktorprutt skrev 2013-03-01 11:54:11 följande:
    Så jävla jobbigt att man inte får kalla handikappade för sinnesslöa längre utan att folk ska titta snett på en. Så jävla PK att man inte får kalla handikappade för det, dom är ju sinnesslöa och har alltid kallats för det! Jag tänker då inte ändra mig...

Du är vad du heter... ;) doktorprutt
  • emanon1
    liv skrev 2013-03-01 13:15:42 följande:
    Jag säger ofta negerboll på ren reflex. Chokladboll också. Jag tänker liksom inte så mycket på det. Vilket är lite dumt. Men att skälla ut ett litet barn som har lärt sig negerboll är ju extremt oproffsigt. Så svårt är det inte att bara förklara att folk blir ledsna när man säger så. Eller?

Svar på tråden Negerboll..