Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Negerboll..

Men ASSÅ!! Man säger ju VITlök och FINSKpinne! *ser allmänt korkad ut*

När det nu finns de som tar illa upp av ordet neger, varför är det då så viktigt att hålla fast vid sin rätt att använda ordet?

• Fidelis ad urnam
    livetvänder skrev 2013-03-01 09:31:32 följande:
    Har ni tänkt på vad synd det är om dom personerna som stammar?Kankse jättejobbigt när folk säger stamgäst.stammar på träden osv Är det inte dags att byta ut det ordet oxå???
    Neger är ett nedlåtande ord om mörkhyade människor. Jämför du det ordet med att stamma så har du kanske inte alla bestick i lådan. 
  • Fidelis ad urnam
    livetvänder skrev 2013-03-01 09:44:16 följande:

Helvete att inte vissa kan förstå.NEGERBOLL ÄR ETT BAKVERK  OCH INTE RIKTAT ÅT SVARTA MÄNNISKOR.

HADE MAN KALLAT NÅGON SVART FÖR NEGER HADE DET VARIT EN SAK.MEN DET ÄR VÄL INGEN SOM GJORT HÄR HELLER UTAN VI PRATAR BAKVERK.

Fideli:Har du frågat någon svart person om dom tar illa vid säg när man säger negerboll??Och har inte jag alla bestick i lådan så ligger det säkert i disken;)

Jag har träffat mörkhyade personer som inte förstår varför vi kallar ett bakverk för neger då det är ett nedlåtande ord mot just mörkhyade. 
  • Fidelis ad urnam
    livetvänder skrev 2013-03-01 09:57:49 följande:
    Jaja Kan man inte ens accceptera ordet neger i ett bakverk så har man faktiskt inte i Sverige att göra.Mycket möjligt att om många många år så kanske inte man säger negerboll.Jag tycker faktiskt att det är fint att dom fått något så gott som detta bakverk uppkallat efter sig..
    Wow, är du allvarlig? Ska individer som tar illa vid sig av det nedlåtande ordet neger lämna landet för att du och en del andra inte klarar av att säga chokladboll istället?
    Och de ska alltså vara tacksamma att vi har döpt detta bakverk efter dem....

Svar på tråden Negerboll..