Inlägg från: Delia |Visa alla inlägg
  • Delia

Negerboll..

Haha den här diskussioner...

Hur många korkade, obildade och inskränkta människor kan det finnas på ett och samma ställe?

MeandHim: Jag förstod inte riktigt, varför skulle du ta illa upp om någon sa magnum white? Du jämför väl ändå inte ordet white med neger? Inte på riktigt va?

• Delia

Snällochgla: Jag känner rätt många svarta och ingen av dom uppskattar varken ordet neger eller negerboll. Om man vill bli av med ett ord verkar det rätt korkat att fortsätta använda det oavsett om man sätter ordet boll efter eller inte.

Jag känner för övrigt ingen som säger negerboll, umgås jag med speciella människor eller är det bara här dom obildade människorna samlas?

• Delia

Dessan59: Tycker du på riktigt att man kan jämföra orden vit och neger? På riktigt?

Säger du idioter till barn i särskolan också? Eller horungar till dom som med ogifta föräldrar?

• Delia

Livetvänder: Så jag som vit, etnisk svensk har inte i Sverige att göra för att jag inte tycker att man ska använda ordet neger?

Intressant.

• Delia

Hur många svarta krävs det som inte vill att ordet ska användas för att få negersägarna att backa?

Nu är argumentet alltid att man aldrig har hört talas om svarta som tar illa upp av ett bakverk (zzzzzz), jag är helt övertygad om att oavsett argument skulle ni fortsätta.

• Delia

Emanon1: Det är kanske för att du inte känner så många svarta som du tycker att det bara är vita som diskuterar rasism.

• Delia

Märkligt att majoriteten av svarta som tycker att ordet neger är okej är adopterade...

• Delia
    Fridiz86 skrev 2013-03-02 19:41:29 följande:
    om jag nu inte skulle kunna säga negerboll som jag gjort i många år utan fått en  enda sur blick på mig så skulle det verkligen inte vara chokladboll.

chokladboll kan vara lika nerväderande mot en mörkhyad. så då kan alla ställa sig frågan: vad ska kakjävlen heta så det passar alla?
    Varför skulle choklad vara nedvärderande mot någon?
  • Delia

Fridiz86: Jag känner ingen som tar illa upp av choklad, gör du? Vi sitter väl inte här och diskuterar ett problem som inte finns?

Svar på tråden Negerboll..