Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Negerboll..

Men nu igen.
    Är det så väldigt svårt att utvecklas med tiden.
    Jag är också uppvuxen i en tid då man sa negerboll.
    Sen lärde jag mig bättre, jag lärde mig att det sårar en del människor om jag säger så, alltså slutade jag med det.
    För det är viktigare för mig att låta bli att såra andra än det är att prompt få använda ett visst ord.
    Och jag är kapabel att lära om.
    Hur svårt kan det vara?       

• Enter Sandman
    Miss Obsessive skrev 2013-03-01 01:02:55 följande:
    Idiotisk tråd, vars enda syfte är uppenbart, nämligen att provocera. Så tröttsamt med alla dessa trådar som dyker upp som ogräs på FL.. 

BTW.. Hur svårt kan det vara att säga CHOKLADBOLL istället för negerboll?? Är det verkligen så fantastiskt svårt att inte uttrycka sig som en inavlad analfabetisk iq-svag bonne?  Skrikandes
    Det verkar tyvärr vara väldigt svårt för en del.
    Dida skrev 2013-03-01 05:46:05 följande:
    TS, här kommer en liten ordlista med vad vi faktiskt borde säga, jag menar så här sa man ju förr och med tanke på att utvecklingen inte gått framåt något nämnvärt de senaste 100 åren, så tycker jag att man gör bäst i att hålla kvar i det gamla. Säger man inte "Det var bättre förr" av en anledning??

Idiot- istället för handikappad
    Idiothem/idiotanstalt- istället för t.ex gruppbostad
    Fruntimmer- istället för kvinna, ofta ihopkopplat med lägre intelligens
    Mongo-person med DS
    Horunge- barn födda utom äktenskap
    Guling- istället för asiat
    Sinnessjuk homofil- en homosexuell person
    Neger- gammalt ord för förtryck att använda isället för en mörkhyad/svart person
    Och så då även det finfina order Negerboll, bakverk som benämts efter en svart persons "bollar".

Förnyelse av språk är verkligen fullständigt onödigt! Nä, nu ska jag snart ta och väcka mina små horungar för det är snart dax för skola och dagis............................................. .................................................. ..............

IRONI!!!!!!!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Underbart och klockren.Skrattande

Nu ska den här sinnessjuka homofilen gå och käka frukost, dock blir det ingen negerboll denna morgon.   

• Enter Sandman
    AndersFl skrev 2013-03-01 06:32:08 följande:
    Jag brukar alltid säga att jag vill ha en negerboll när jag besöker cafeer. En del höjer på ögonbrynen, men än har ingen vågat konfrontera mig med det. Men så är jag ju rätt stor och biffig också, och bara det kanske avskräcker dem.

Så du gör det för att du kan?
    Att du sårar andra, det spelar ingen roll för dig?  
  • Enter Sandman
    snällochgla skrev 2013-03-01 07:07:59 följande:

Fattar inte varför man ska höja ögonbrynen för att en kund beställer en negerboll!! Det är bara en massa kärringtrams. 1000 vita kärringar blir upprörda av ordet medan man får leta med ljus och lykta efter en färgad person som öht bryr sig!!! Hora och tjockis och din fula jävel är helt OK att säga men "negerboll".........man skälver av förtrytelse å Kunta Kintes vägnar. 

(jag gillar inte negerbollar så jag varken beställer dem eller bakar dem)
    Nej, det är inte okej att säga tjockis, hora eller dina fula jävel heller.
    Det är aldrig ok att såra andra. 

Sen vill jag se källor på att det är så få svarta som bryr sig, för det stämmer inte överens med mina erfarenheter.   
  • Enter Sandman
    weasley skrev 2013-03-01 10:07:59 följande:
    Tycker för övrigt att alla kan läsa det här inlägget on negerboll/cokladboll-debatten, tycker den är väldigt läsvärd: nojesguiden.se/blogs/amat-levin/neger-eller-c...

Suverän artikel som alla som tycker det är så förbaskat viktigt att just dom får säga negerboll till varje pris, borde läsa.
    Efter det kan diskussionen avslutas, det finns inget mer att säga helt enkelt.  
Svar på tråden Negerboll..