Inlägg från: Nordkristall82 |Visa alla inlägg
  • Nordkristall82

Negerboll..

Suck! Kan inte bara den här diskussionen försvinna?

Låt dom politiskt korrekta säga chokladboll så kan vi andra kalla bakverket för dess rätta namn.

Big deal, dom enda som bryr sig är ändå bara dom självutnämnda godhetsivrarna som känner sig kränkta å andras vägnar. Låt dom bli det om det känns bättre i deras hjärtan.

Ska nog ta och baka lite negerbollar med sönerna ikväll, bra idé så tråden fyllde en funktion ändå

• Nordkristall82
    listoplisto skrev 2013-02-28 16:34:58 följande:
    Du glömde väva in nåt om "svenskfientligt" va?
    Baka lugnt!
    Det är inte svenskfientligt att kalla en negerboll för något annat, däremot är det tramsigt att förhålla sig till någon slags pk-norm bara för att.

La lola, det är inget fel i att utvecklas om det fyller någon funktion. Att kalla ett bakverk för något annat än vad det heter är inget annat är fånigt och jag förbehåller mig rätten att inte vara fånig.

Tack
  • Nordkristall82

Detta är ändå en icke-diskussion, finns så mycket viktigare saker att bry sig i.

Kalla negerbollen för vad ni vill

• Nordkristall82
    listoplisto skrev 2013-02-28 16:50:27 följande:
    Det mesta i världen är ju faktiskt icke-diskussioner, det finns alltid något som är viktigare. Men ha en bra dag!
    Detsamma
  • Nordkristall82
    Dagdrömmaren skrev 2013-02-28 16:50:14 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag säger chokladboll, men jag bryr mig inte om vad andra säger. Videon är skojj btw.
    Den är faktiskt skitkul, har sett den förr
  • Nordkristall82
    Dagdrömmaren skrev 2013-02-28 16:58:11 följande:
    Mm... videon är ju på sätt o vis sann (dock uttryckt på ett väldigt grovt vis), folk kan vara väldigt känsliga :P
    Precis, grejen är att  i verkligheten är inte folk så lättkränkta som vissa tror. Och är man det så bör man jobba med sin självkänsla.

Folk får väl kalla mig för vad dom vill, jag vet liksom vad jag är och vem jag är ....
  • Nordkristall82
    lövet2 skrev 2013-02-28 17:09:32 följande:
    Min 8-åring har också fått skäll i skolan, av ett par klasskompisar. Min dotter fattade noll ungefär, men de andra ungarna hade lärt sig hemma att det är något mycket fult att vara neger, och därför är negerboll ett fult ord. Dottern kom alltså hem och frågade varför hennes klasskompisar inte tyckte om negrer. *suckar lite*
    Det är ju ganska intressant faktiskt, de politiskt korrekta som kämpar för motsatsen gör ju i praktiken att det är något fult att vara "neger" och något man inte får nämna utan ska tassa på tå kring det faktum att dom faktiskt har en annan etnicitet.

Det får som sagt motsatt effekt.
  • Nordkristall82
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 17:38:52 följande:

Neger är ett skällsord och har varit det länge.

Nej, ordets betydelse försvinner inte för att du sätter ordet "boll" efteråt..

Nej, "neger" betyder inte "bara svart", och om det gör det kan du förklara för mig varför vi inte kallar svarta objekt för "neger".

Nej, ordet är inte neutralt oavsett hur mycket du vill att det ska vara det.

Ordet är lika neutralt som "Hora", "Mongo", "Idiot", "Fitta" osv osv lustigt nog är det ingen som säger att vi ska "avdramatisera"  eller "sluta vara så PK" när det gäller dem orden. Gee, I wonder why.

Skitsnack, neger var inte ett fult ord då jag växte upp utan det är något som PK-folket har gjort till något fult. Det är märkligt, dom som kallar sig anti-rasister bidrar alltid till mer rasism i praktiken pga oförmågan till att tänka logiskt
  • Nordkristall82
    SillyJokes skrev 2013-02-28 17:50:35 följande:
    Du menar alltså att svarta människor inte tog illa vid sig av ordet neger förut?
    Varför skulle dom gjort det? Det var tidigare bara en benämning på människor ifrån kontinenten Afrika. Idag försöker politiskt korrekta att nedvärdera dessa människor genom att göra ordet neger till något fult och därmed också negrerna själva.

Ganska trist faktiskt.
  • Nordkristall82
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 17:55:54 följande:

När växte du upp? 90-talet? 80-talet? 70-60-50-när? Jag har en vän som är rom och han blev kallad för både neger och svartskalle på 70-talet. tror du han blev kallad för det i en positiv "klang"? Nope! 

För jag kan säga att när jag växte upp så var det definitvt ett skällsord, och det var på 90-talet.

Jag har aldrig blivit kallad för "neger" i en positiv klang, det har alltid varit ett skällsord för mig och många andra svarta eftersom det endast har använts i form av skällsord.

Det fanns ingent "PK Sverig" på 90-talet, det fanns inget skyddsnät då. Vi behövde ingen PK-elit för att förstå att "neger" var ett skällsord.

Då förstår jag, du är ung och har växt upp efter att pk-vänstern förstört sverige och vänt på alla begrepp. Jag växte upp på 70-talet då vårt land fortfarande var normalt, en neger kallades för neger utan rasistiska förtecken eller att någon tog illa upp.

Vi kallade även en spade för spade. Det var inga som helst konstigheter på tiden innan kulturvänstern vände upp och ner på allting.
Svar på tråden Negerboll..