Inlägg från: livetvänder |Visa alla inlägg
  • livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • livetvänder

.Kanske skall vi döpa om finskapinnar(kaka) med??

• livetvänder

Skulle jag få välja så skulle jag häldre vara neger en finne.Jag tycker "chokladbollar"är gott.Fattar inte att neger är så känsloladdat ord:(

• livetvänder

Ja det var dumt av mig att starta denna tråd:(Jag skall även gå och ta tipex i mina bakböcker där det står negerboll .Får man säga nigress föresten???Men tro nu inte att jag skall kalla det för negressbollar för guds skull.

• livetvänder

Inte ändrat till negerboll utan det är ändrat till chokladboll..Jag har sagt negerboll i 20 år så det skulle vara svårt att ändra på det nu

• livetvänder

Ärligt talat tycker du det är samma sak??Jag använder inte ordet NEGERBOLL så ofta så därför har jag inte vant mig av med det,enkelt va:)Hade vi fortsatt använda ordet negerboll så hade säkert dom svarta fattat att negerboll är något bakverk och inte något kränkande mot dom svarta:)

• livetvänder

Jag tror nog att dom svarta kan ta att vi säger nergerbollar:)Får dom smaka så skulle dom nog vara stolta att vi döpt "chokladbollarna"efter deras folkslag:)

• livetvänder

Säger man att en person är tjock eller rödhårig ja vad det nu kan vara så inte fan blir det inte lika kränkande som om man skulle säga ordet neger,Varför skall dom särbehandlas??

• livetvänder

Ärligt,ni tror väl ändå inte att dom svarta bryr sig vad vi kallar dom bollarna.Har ni hört talas om någon svart som sett det som kränkande?Jag är så jävla trött på att vi alltid skall rätta oss efter dom som kommer hit.(

• livetvänder

Vad i helvete ha ha Det började med att min dotter sagt negerboll i skolan och nu har det plötsligt övergått till BARA neger..Hur ser ni på att gamla folk sägr nergerboll??Ja menar dom kanske inte vet något annat namn.Har man sagt negerboll i alla år så inte fan ändrar man namn bara för att ta hänsyn tiill dom som kommer hit:)Dom som inte kommer hit har ju inte ont av det heller:)Det är skrämmande det här hur det blivit i Sverige.Undra om man får ha pepparkaksgubbar nästa år.Får vi ha skolavslutning i kyrkan??osv.Jag har många kompisar som är adopterade och dom räknas absolut inte in här och dom säger negerbollar med för den delen..Vad är det som händer i Sverige igentligen??Moskeer och skit och här hänger ni upp er på ordet negerboll

Svar på tråden Negerboll..