• waris

Måste man använda förankringsremmar till en bilbarnstol med isofix?

Är på g o köpa en Britax barnstolar av en bekant, som dessvärre inte hall så bra koll på hur den ska monteras. Stolen har alltså en platta med isofixfästen samt stödben, på sidan av stolen sitter såna där bältesfästen. Men är det meningen att man ska använda alla saker sas, eller sitter dom där om man vill montera stolen utan isofixplattan? Har ingen aning om vad själva modellen heter... Tacksam för svar...:)

• Svar på tråden Måste man använda förankringsremmar till en bilbarnstol med isofix?
  • waris

Ok, tack för svar han jag köpt av hade hittat remmarna nu iaf. Iom han inte hade instruktionsbok så va det lika bra o fråga expertisen på fl vi har isofix såklart, skönt att äntligen bli av med den vidriga mobin ;)
    Fixway, tack

• waris

Undrar förresten om detsamma gäller för plattan, att den ska kasseras efter 10år som stolen?

• waris

Jag e en ganska stark tjej, men å dra åt det förbannade bältet går knappt, trögt som sjutton, o jag har trätt om o kollat remmar. sen tar den alldeles för stor plats i outbacken, trots att det stog att den skulle va en av de mindre. Sen går det knappt att få den o sitta fast ordentligt utan den glappar. Men nu ska jag åka o hämta den andra, en äldre stol, 06, men kommer bara ha den tills jag har orkat åka till en affär o testat ut en som jag vill ha o som funkar i bilen. Eller i värsta fall ha den här tills det e dags för bältesstol framåt. Är det ålder på såna med? Har inte sett nåt om det? Det är väl inte samma då dom då använder bilens egna bälten, de är väl mest till för att dom sk komma upp en bit?

• waris

Köpte som sagt en britax fixway, och kunde flytta bak passagerarsätet 10cm vilket innebär att jag numera kan sitta bekvämt när vi åker hela familjen ;) bälteskudden, med avtagbart ryggstöd (acta graco) köpte jag till min son när han var 4-5, dvs det är 5 år gammalt. Tror du det håller till tösen som har 3 år kvar bakåtvänt? Eller så kanske man ska sälja o köpa nytt sen när det är dags...?

Svar på tråden Måste man använda förankringsremmar till en bilbarnstol med isofix?