• Pappa och make

Lever delvis i distansförhållande

Hej
    Är sedan ett par år gift med en underbar kvinna som jag lever tillsammans. Vi har ett gemensamt hus, hund och rikt socialt liv tillsammans.
    Det enda lilla bekymret vi har är att jag varannan vecka åker till annan ort (30 mil från där vi bor) för att ta hand om mina barn (helt enl så som vi kommit överens)

Det jag skulle vilja ha lite hjälp med är hur vi förgyller tiden tillsammans då vi är på varsitt håll, har ni några tips vad vi kan göra för att underlätta för varandra den veckan vi inte är fysiskt tillsammans ?

Hopp om några bra, mogna tips

/ P&M

• Svar på tråden Lever delvis i distansförhållande
  • googlade

Hur bor du när du är med barnen? jag blir nyfiken på hur hela upplägget fungerar... Hur fixar man det med jobb etcetera med en sådan situation?

• Lilje

Internet.  :) Chatta alltid varje dag, om det så bara är gomorron och gonatt.  Skicka iväg en sms eller ett meddelande innan du lägger dig varje kväll med "kyss på dig, dröm om mig" etc, så hon vet att oavsett hur stressig dagen är, finns hon där i dina tankar.  Prata om vad ni ska göra när ni träffas igen, bygg upp en förväntan så ni båda ser fram emot veckan ni har ihop.  Överraska henne ibland, beroende på hur hon är som person, köp med blommor, choklad eller sexiga underkläder då och då.  Ha filmdejtar på kvällen när barnen har somnat, fixa samma film, sätt på den samtidigt på vart sitt håll, och chatta medans ni kollar, det är faktiskt rätt mysigt.  Jag brukade skica honom sexiga foton också när tiden för träff började närma sig.

Det är massor ni kan göra, men viktigast är nog att ta dom minuterna varje dag att skicka iväg ett meddelande och visa att du tänker på henne även när du är långt borta.

• googlade

Vilka bra tips! Jag är inte i ts situation, men det kan bli så att jag av olika skäl hamnar i ett distansförhållande.

det där med film var jättemysig idé. 

Svar på tråden Lever delvis i distansförhållande