Inlägg från: Marengen |Visa alla inlägg
  • Marengen

hjälp vid ansökan om grav.penning. Barnskötare

Jättesvårt det där, arbetar som städerska och fick avslag vis min förra graviditet med motiveringen att man va tvungen att vara stående gående och ha upprepade ensidiga rörelser större delen av dagen... Skickade in papper igen förra veckan har bf 8juni och träck lite mer på det där med rörelserna istället för tunga lyft av sopsäckar mm som förra gången plus att jag har foglossning och nyss haft ryggskott. Va så utförlig och saklig i din beskrivning som möjligt och lycka till!!!

• Marengen

Är ni flera som jobbar kan de tycka att den andra kan ta den konflikten. Men ta med det mesta du kommer på, du ska ju beskriva din arbetsdag. Mådde mycket bättre förra grav än denna så jag pusslade med semester och fp dagar och slutade två månader innan bf iaf för det blev tungt och påfrestande endå även om inte fk ansåg det :) kommer nog göra nåt liknande denna gång om jag får avslag såvida inte ryggen brakar igen.

• Marengen

Lycka till du med! Man kan ju alltid överklaga ett avslag. Men jag skiter nog idet den gång, byggde upp för stora förhoppningar om att få igenom det förra gången så besvikelsen blev enorm så denna gång är inte förhoppningarna lika stora och så har jag min plan b som va plan a först för jag tänkte inte söka denna gång.

• Marengen

Min plan b kommer fungera, jobbar nästa vecka också sen ger jag upp! Vad skönt att du fick det beviljat!

Svar på tråden hjälp vid ansökan om grav.penning. Barnskötare