Inlägg från: Boosse |Visa alla inlägg
  • Boosse

hjälp vid ansökan om grav.penning. Barnskötare

Jag är som sagt barnskötare, arbetar 85%, förmiddagarna på förskola och eftermiddagarna på fritids. Är just nu sjukskriven för jag klarar inte av att arbeta. Har BF 4 juni. Någon som kan hjälpa eller tipsa om något som är viktigt att få med i ansökan. HAr tänkt att skicka med bilagor, både för besvär och beskrivning av arbetsdag.

Mina besvär är att jag har så ont pga foglossning, även att jag är oerhört trött då jag inte kan sova om nätterna pga smärtan och att jag har sammandragningar som gör ont, får väldiga besvär om jag är stressad, upprörd eller vid hastiga rörelser.

• Svar på tråden hjälp vid ansökan om grav.penning. Barnskötare
  • Boosse
    Marengen skrev 2013-02-25 20:54:04 följande:
    Jättesvårt det där, arbetar som städerska och fick avslag vis min förra graviditet med motiveringen att man va tvungen att vara stående gående och ha upprepade ensidiga rörelser större delen av dagen... Skickade in papper igen förra veckan har bf 8juni och träck lite mer på det där med rörelserna istället för tunga lyft av sopsäckar mm som förra gången plus att jag har foglossning och nyss haft ryggskott. Va så utförlig och saklig i din beskrivning som möjligt och lycka till!!!
    Tack för ditt svar. Tråkigt att du fick avslag sist, kunde du bli sjukskriven istället?

Kan jag skriva med att på eftermiddagarna på fritids krävs det mycket både fysiskt då konflikthanteringen där innebär ibland att jag får försöka hålla isär två barn som är lila långa som jag och att de ibland kan bruka våld gentemot mig i form av putt och liknande. Fast bättre formulerat då.
  • Boosse
    Marengen skrev 2013-02-25 21:01:59 följande:
    Är ni flera som jobbar kan de tycka att den andra kan ta den konflikten. Men ta med det mesta du kommer på, du ska ju beskriva din arbetsdag. Mådde mycket bättre förra grav än denna så jag pusslade med semester och fp dagar och slutade två månader innan bf iaf för det blev tungt och påfrestande endå även om inte fk ansåg det :) kommer nog göra nåt liknande denna gång om jag får avslag såvida inte ryggen brakar igen.
    Vi är ju flera som jobbar tillsammans på fritids men vi är ju inte alltid i samma rum/byggnad så man får ju ta konflikterna här och nu. Jag får skriva ned allt, sedan om de på fk tycker att det är allt för mycket/onödigt får de väl tycka det.

Lycka till denna gång!!
  • Boosse

Tack för era råd och tips!!

Fick besked för en vecka sedan, var så nervös när jag öppnade kuvertet. Jag blev beviljad full gravpenning ända fram. Blev så otroligt lättad!!

Marengen : Vad tråkigt att höra. Funkar det med plan b som du skrev om innan?

FinaElina: Tack för att du tog dig tid att skriva ned allt. Jag jobbar på en basgrupp 1-5 (majoriteten är 3 åringar) och på eftermiddagen på fritids. Lycka till med din ansökan!

Jag skrev en hel novell om mina arbetsdagar och mina besvär. Skrev som det var. Att smärtan och bristen av sömn gör jag att jag mår varken bra psykiskt eller fysiskt och kan inte vara  den pedagog och förebild barnen behöver.
    På fritids har barnen varit våldsamma mot mig i den grad att jag har varit rädd för att ramla och göra illa mig. Tror att det gjorde en hel del också.

Svar på tråden hjälp vid ansökan om grav.penning. Barnskötare