• Svar på tråden November bebis 2013
  • Susssiii
    gelemamman skrev 2013-03-24 09:06:17 följande:
    Susssiii - önskar jag kunde ge dig några lugnande ord men tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har aldrig varit i den sitsen. Men du kan inte be om ett vul nu snart igen så du/ni ser att det går framåt?
    Tack ändå!! Ska på vul den 3 April men det känns ju som en evighet dit
    RockTheRebell skrev 2013-03-24 09:14:32 följande:
    Sussi Har inte heller någon hjälp till dig. Förstår att det är svårt men det är nog vänta du kan göra. Det brukar ju pratas om dessa låghormonare och det är det vi får hoppas du är isåfall tror jag =/ Gjorde test som var lika starkt som kontrollstrecket förra veckan v.5 och går in i v6 idag. Vill inte göra dig ledsen eller ge dig falskt hopp säger bara vad du frågar efter. Hoppas du är låghormonare. Men ajg använde testlagret med det lot nret alla klagade på. Testade det i vatten ohc det fanns 0 utslag. Kissade så var det utslag.

Gelemamman - Oooh vad kul =) Har ni några djur eller nåt? Vi bor i ett mindre hus som egentligen är min systers nu medan vi renoverar det som är vårt. Rivit ut väggar och golv i köket för att rikta upp osv. Nu håller de på med golvvärmen så vi kan få lagt den och sen på med golvet och väggar så är det monteringsfärdigt. Läääängtar =) sen är det ju massa småpill. Nån färg här o där. Slipa parketten i finrummet.. småpill.. pytsan ;) men bra blir det. Ska vara klart innan november med. Hoppas vi. Men det vesäntligaste som kök och sovrum är det ju i alla fall garanterat.
    Tack ändå för din hjälp !! Ja vi får verkligen hoppas att jag är låghormonare !!!
    Grattis till din graviditet  
    Smart gjort av dig att testa i vatten!! Ta det säkra före det osäkra!! ^^
    Heleng86 skrev 2013-03-24 09:20:34 följande:
    Susssiii: köp ett test med veckoindikator!
    Kommer troligtvis bara visa 3+ & då hjälper det ju inte mkt...
    Men du menar om min hcg nivå är så låg att det kanske visar 2-3 då kan man räkna ut att något är galet & att min graviditet stannat av??
    Fiamedbarn skrev 2013-03-24 09:20:47 följande:
    Vi köpte hus för ett år sen, och även om det är från 60-talet är det renoverat i flera omgångar och fräscht inuti. Det passar oss som inte ens fått upp gardinstänger efter ett år!! Men nu känns det som man vill få lite ordning på torpet innan vi blir fler. OM vi blir fler. Så tänker jag hela tiden nu....kan inte riktigt ta det på riktigt.

Jag vet inte men tror du inte att det är samma säck? Dvs fostersäcken - det kallas kanske olika beroende på hur utvecklat det är och jag tror inte det kommit så långt i v5. Vet du vad hon menade att det betydde? Det är säkert ingen fara! Men eftersom du ber om våra undringar så tänker jag att i värsta fall kanske det skulle kunna vara en tom hinnsäck? Jag tänker att man borde kunna se nån liten grodd redan nu, men om man har tagit fel på veckor så är fostret ju mindre än vad man tror och då syns det kanske inte än!
    Jag tror det är samma säck men vet faktiskt inte :-/ 
    Jo man borde ju det! Jag hoppas att hon & läkaren såg fel i och med att dom gjorde med ett vanligt ul & inte vul...Tycker det är så jävla konstigt att min kropp inte stöter ifrån sig graviditeten om något är fel...Var ändå i Måndags jag var där... :-/ MA är väl ovanligt såhär tidigt i graviditeten eller? Kroppen borde väl kunna ta hand om det själv...tycker jag...som det gjorde sist när jag fick MF ...
    Nåväl bara att vänta till 3 April :-/ 
    Tack för ditt svar!!!

• gelemamman

RockTheRebel och Fiamedbarn - i ett "gammalt" hus finns det ju alltid små fix att pyssla med. Badrum och toalett är i behov av renovering men inget akut. Köket fixade vi för 1.5 år sen så det är jag väldigt nöjd med, husets hjärta brukar jag kalla det! Det som står på agendan är inreda ett rum (vårt nya sovrum) med gips golv och tapeter, göra om vårt nuvarande sovrum till äldsta pojkens nya rum (nytt golv ny färg på väggarna) och göra om stora pojkens gamla rum till pyret (riva en vägg; är nu snedtak med garderob innanför som ska tas bort för större yta). Upptill detta ska vi även göra en större garderob/förråd under trappan. Hujeda mig, blir svett bara jag tänker på det!
    Japp här finns en del djur, kor får hundar och katter. Planen var att utöka med höns så fort vädret blivit mildare men nu får vi se hur mycket som orkas och hinns med.

• AnnaPanna90
    Ino skrev 2013-03-24 09:38:46 följande:
    Hur långt har ni andra novembermamor hunnit tänka i barnplaneringen. Tänker ni redan förlossning, barnvagn, barnrumstapeter.... eller vågar ni bara ta dag för dag än så länge? 
    Jag tar en dag i taget, har v12 som milstolpe och efter det blir det väl mer planering.. Dock är det svårt att inte planera! Har pratat om hur vi ska möblera om hemma, tittat lite på vagnar och sånt bara för att få en uppskattning om hur mkt sånt kostar.. men försöker planera så lite som möjligt och njuta av varje dag som jag är gravid :)
  • gelemamman

Annapanna90 - jag har slutat under alla graviditeter och hållt mig till feströkande efter det... Nu e jag inte ett dugg sugen och jag blir precis som dig helt förstörd när jag ser mammor som gör så!!

Ino - planeringen är i full gång! Tom kön och namn är bestämt haha! nä skämt åsido vi har typ allt utom bilbarnstol sedan innan så har inte jätte mycket kvar å planera. Men klart man tänker på allt lite ändå! Man får ju ändå utgå från att allt kommer gå vägen.

• Heleng86

Susssiii: ja precis! Då går det inte att jämföra starkare eller svagare. Skulle det ha stannat av borde det ju visa typ 1-2 eller 2-3 om nu hormonerna gått neråt... Men ska jag tolka testet du lagt upp så tycker jag det ser starkt ut!

• gelemamman

Susssiii - mitt test jag gjorde (Apotekets egna strecktest) så var kontrollstrecket starkare än teststrecket också.

• Fiamedbarn
    Ino skrev 2013-03-24 09:38:46 följande:
    Hur långt har ni andra novembermamor hunnit tänka i barnplaneringen. Tänker ni redan förlossning, barnvagn, barnrumstapeter.... eller vågar ni bara ta dag för dag än så länge? 
    Jag har ju allt sen tidigare. Vad gäller förlossning så funderar jag på att försöka få kejsarsnitt eftersom min upplevelse sist var traumatisk.
  • jyns00

Ringde för att få hjälp med mina flytningar idag, sjuksköterskan skickade mig vidare för hon visste inte riktigt. Men hon sa att det är kritiskt dessa veckor, blev kopplad till kvinnokliniken men där var fullt. Ringde 1177 och när jag satt i kön kände jag att de kommer ändå bara säga att det är lite ovisst nu dessa veckor och det både kan vara normalt och påbörjan till missfall. Känns som att jag får vänta och se :)

• Susssiii
    Heleng86 skrev 2013-03-24 09:48:10 följande:
    Susssiii: ja precis! Då går det inte att jämföra starkare eller svagare. Skulle det ha stannat av borde det ju visa typ 1-2 eller 2-3 om nu hormonerna gått neråt... Men ska jag tolka testet du lagt upp så tycker jag det ser starkt ut!
    Kanske hade varit smart! Får se hur jag gör  
    Jasså tycker du... Tycker bara teststrecket borde vara lika starkt som kontrollstrecket vid det hör laget!!
    Men men vi får se Längtar sååååå till den 3 April!!!  
Svar på tråden November bebis 2013