Inlägg från: Anonym (hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp)

Knölig i slidöppningen :(

Upptäckte igår att min slidingång ser konstig ut. Kan inte komma ihåg att den har sett ut så innan.. Det är helt knöligt och ser nästan ut som ett köttigt anus :( Vågar knappt känna efter för det känns så skumt där nere. Jag har inte varit gravid nångång. Har fast partner sen flera år så det kan väl inte vara någon könssjukdom.. Det känns inget utan syns bara när man kollar och känner efter. Har för mig att det brukar vara ganska slätt vid ingången och jag borde ha reagerat tidigare om jag såg ut såhär innan. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Knölig i slidöppningen :(
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-22 12:56:16 följande:
    Det är helt normalt, de flesta har knölar. Jag är både knölig och knottrig. När jag var ung gick jag till en gynekolog för jag trodde något var fel på mig men han sa att det är helt naturligt. En del har mer knölar än andra. För mig började det växa knölar och knottror när jag var vid 12 års åldern.
    Men jag är 26 år och har inte haft så innan vad jag vet :( Det känns nästan trångt om jag försöker föra in ett finger och som att det är i vägen.. Det är inte små flikar utan det är ganska stora knölar runt hela slidöppningen. 
  • Anonym (hjälp)
    mimbo skrev 2013-02-22 13:20:19 följande:
    Åderbråck?
    Gör inte det ont?
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-22 13:24:39 följande:

Är det som "kuddar" ? Det är så jag har, men du kan ju gå till en gynekolog så dom får titta på dig? Tänkte eftersom du har fått så först nu.
    Ja det kan man väl kanske säga.. Ja ska till en gynekolog men har så himla fullt upp de kommande veckorna så jag vet inte när jag ska hinna! Sen när jag väl kan så finns det inte tid...

Kan det vara framfall?? Kan man få det bara sådär? 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-22 14:23:35 följande:
    Hur stora är dessa knölar? Små som ärtor? Stora som 5 kronor? Är dom släta? Ojämna ? Jag ser också köttig ut i slidöppningen. Man har mkt fettknölar och sådant som kan svälla upp i vissa perioder
    Som ärtor, kanske lite mindre. Släta. Fettknölar.. Hmm ja det kanske det är.. Frågade min kille (vi har distansförhållande just nu) om jag brukar vara knölig där och han kände inte igen det. Han kanske säger nåt när han får se det själv.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-22 14:28:28 följande:
    www.hemmetsjournal.se/Mobil/Experterna/?depth...

Känner du igen dig på nåt av dess tre alternativ?
    Nja jag vet inte.. Är nog bäst att en gynekolog så småningom får kolla och säga vad det kan vara. 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-22 14:43:16 följande:

Googla på framfall, finns ju framfall av livmodern, bakre och främres slidvägg. Det ska ju utsättas stor press för att man ska få framfall, kraftig övervikt, fött barn? Det brukar kännas som att nåt är på väg att ramla ut när man står upp och en tryckkänsla.

Känn inne i slidab hur det känns. Normalt är att ha en stor knöl vid slidöppningen på slidans övre vägg, själv knölen kan också ha små knölar och knottror på sig. Sen brukar man även ha en knöl vid slidöppningen på bakre slidväggen(mot anus) den brukar vara lite mindre och mjukare men även den kan ha knölar på sig.

Så när man tittar på slidöppningen så ser man dessa knölar, det kan ju vara så att du bara behöver göra knipövningar också. När jag var yngre syntes inte knölarna, dom kände jag bara med fingret. Nu är jag 25 och dom syns tydligt. Du kanske alltid har haft dom men inte sett dom tidigare.
    Jag är varken överviktig eller gravid och det känns inte alls. Märker bara när jag kollar och känner med fingrarna.. 
  • Anonym (hjälp)

Usch börjar bli riktigt orolig att det är framfall.. Kollade lite mer i morse och det är inte som en krans runt slidöppningen utan det är precis innanför slidöppningen (i själva hålet) Helt köttigt och flikigt, svårt att stoppa upp ett finger. Sa innan att det var runda knölar men de är nog mer flikar. En flik hänger nästan utanför slidöppningen.

Kan man verkligen få framfall utan någon som helst anledning? Jag har inte gjort någonting annorlunda på senaste, inte överviktig, gravid.. ingenting!
    Mår så dåligt över det här Gråter Känns som en evighet till måndag då jag kan ringa gyn.

• Anonym (hjälp)
    silhuett skrev 2013-02-23 13:04:11 följande:
    Det känns ju lite onödigt tycker jag, finns värre saker den akuta sjukvården behöver lägga resurserna på Obestämd Att boka in en tid för undersökning känns mer relevant.

TS, kan det vara knölen där g-punkten sitter? Jag har också en sån knöl strax innanför slidöppningen, och den är flikig på ytan. Ibland sitter den längre ner i slidan och ibland lite längre upp. Skulle tro att det beror på när i menscykeln det är.
    Nej det tror jag inte. Det är ju precis i slidöppningen, bar jag särar lite på blygdläpparna så syns det. Har aldrig haft såhär innan så något konstigt är det..

Kan man få framfall av att ha sex när man är lite torr, alltså inte tillräckligt upphetsad? Kan bara komma på att det skulle vara enda orsaken.  
  • Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2013-02-23 14:12:26 följande:

Om nu livmodern är på väg ut är det inte akut då? Jag skulle inte kunna vänta, i alla fall skulle jag ringa sjukvården och berätta att jag tror jag drabbats av framfall och hur man ska agera då? Bara vila eller komma in direkt? Avvakta en gyntid?
    Om det är framfall så tror jag att det är slidväggarna, inte livmodern. Tror inte att det är så akut så att det måste kollas upp på en gång... Har iaf inte läst om någon än så länge som åkt in akut för det.
  • Anonym (hjälp)
    silhuett skrev 2013-02-23 16:02:46 följande:
    Hm, okej. Tycker ju själv att ett underliv ser lite groteskt ut när man särar på blygdläpparna, mycket skumma hudveck, flikar och knottror som syns. Det brukar i alla fall inte se ut som ett slätt hål rakt in, på mig. Jag undviker att kolla mig själv i underlivet
    Haha jag brukar oxå undvika det och stoppar gärna inte in mina egna fingrar där heller så jag kanske inte har upptäckt förrän nu hur groteskt det ser ut där nere. Men har för mig att jag har kollat för inte så längesen och då var det inte så köttigt.. Men kanske har med att göra att kroppen fortfarande förändras? Känns så märkligt om jag helt plötsligt skulle få framfall eller nåt annat.. Men är ändå orolig och ska kolla upp det! Om min kille kunde kolla efter så kan han ju säga om det alltid sett ut så eller inte. Han förstår inte riktigt hur jag menar över telefon..
  • Anonym (hjälp)
    silhuett skrev 2013-02-23 16:25:51 följande:
    Hur gammal är du? Har du börjat med något slags hormonellt p-medel nyligen. Kan tänka mig att det skulle kunna påverka, men det är bara min egen teori.

Ja fråga killen, han om någon borde ju ha koll Flört
    Jag är 26. Jag slutade med p-piller för ca 3 mån sen efter att ha använt dom i 10 år.
    Ja synd bara att det är minst en vecka tills vi ska ses. Får hoppas att jag får gyn tid innan dess. 
Svar på tråden Knölig i slidöppningen :(