Stjärnfall76 skrev 2013-08-19 14:26:35 följande:
Man är inte ens intresserad av de än. Sverige har haft det för bra och nu är det vår tur att trilla längre och längre ner så att vi tillslut vill upp igen.
Det ligger i Sveriges "utveckling" eller tillbakaveckling.
Liknande frågor är polisens arbete, där man, trots tuffare kriminalitet prioriterar att sänka kraven så att fler ska komma in, och att prata om vikten om att man ska få bära slöja till uniformen. Man tappar liksom fokus på vad en polis ska göra. De ska ockå vara "pedagogiska" i sitt arbete med fulla och uppkäftiga tonåringar, annars anmäler föräldrarna polisen.
Som skolan, fokus är att man ska visa respekt för eleverna och de ska ha kul i skolan. Inte överansträngas!! Viktigt!! Utan att de anstränger sig så ska läraren, det är ju helt lärarens ansvar, se till att eleverna når bra resultat. Eller bra och bra, Godkänt är de flesta nöjda med, trots att man inte har någon större nytta av bara G i alla ämnen. Misslyckas eleven, pga att de kanske sitter med fötterna på bordet och pratar sig igenom årskurserna, och inte öppnar en bok på sin fritid, så är det lärarens fel och skolans ansvar.
Blir arg när jag skriver detta så jag slutar nu :-/
jag blir arg också när jag tänker på det men jag ser att det vänder dock. Många håller med oss.
Det finns skolor så som Franska Skolan, Enskilda Gymnasiet i Stockholm som arbetar på ett seriöst sätt. Hopp finns det.