Inlägg från: Tjolinti |Visa alla inlägg
  • Tjolinti

Två tikar som börjat bråka med varandra...vad göra?

shocktoyoursystem skrev 2013-04-18 17:21:59 följande:
    Lugnt, tar det inte som kritik. Men du har absolut rätt i det du säger, de behöver antagligen aktiveras mer med hjärnan och få bli trötta det hållet istället för fysiskt. Som sagt så vet jag bara inte riktigt vad jag ska träna med dem. Har tidigare inte tränat något speciellt med dem.

Har funderat flera ggr på att typ gå någon agilitykurs eller spårningskurs men det är på tok för dyrt tyvärr. Får väl köpa någon bok om ämnet och lära mig själv :P För spårning och agility är väl det jag är inne på mest som aktivitet. Agility främst för den yngre, hon är så sjukt smidig och tycker sånt är så roligt! Den äldre är lite feg men spårning hade hon nog gillat! :) Spårning hade nog båga tyckt om, faktiskt.

Köp blod på ica. Har de inte hemma så kan de köpa in, kostar typ 20 kr för en halv liter eller så. Bara lägg det i en ketchupflaska. Om du inte har möjlghet att köpa viltklövar av någon så finns det på blocket ofta billigt men om det ändå inte finns en möjlighet så använd bara en gristass som också finns på ica. bind ett band, dra den efter dig i skogen och droppa lite blod :) Så har du ett spår. Börja med helt raka spår, när hundarna fattat vad som gäller kan du börja med att lägga spår som är formade som U och sen kan du avancera mycket mer efter de :)
  • Tjolinti

Måste även tillägga att du måste ha tillstånd för att få lov att lägga ut blod i naturen. Det kostar en 400-500 tror jag. Ingen har någonsin frågat mig om att se tllstånd men man vet aldrig.

Svar på tråden Två tikar som börjat bråka med varandra...vad göra?