• che71

Fler som försöker få barn efter 40...

Hej!
    Jag är 41½ år o vi har försökt få barn i lite mer än 2½ år nu.
    Det har blivit 5 missfall.
    Nu ska vi till Aten o göra en immunutredning o behandling o hoppas att det ska hjälpa oss.

• che71
    MillaQ skrev 2013-02-27 21:13:04 följande:
    Fem stycken, vad tungt.. Men det kan löna sig att kämpa har jag förstått, träffade ett par gm mitt jobb som försökte i över tio år och lyckades till slut då kvinnan var 49 (!) I Turkiet hade de fått hjälp tyckte jag de sa. Hur väljer man vilket land man får hjälp i? Har ni även försökt m äggdonatipn ?
    Nej eftersom jag ju blir gravid tänker jag att äggen kan ínte vara så himla dåliga.
    Någon kanske kan var kromosomavvikelser men jag tror mer på något annat, inte ens i min ålder är 5 missfall normalt. Om det är immunproblem är det bara värre att försöka om o om igen, utan rätt behandling dvs, man triggar immunförsvaret så chansen blir bara mindre för varje graviditet. Det verkar som om svenska läkare inte vet detta, eller inte bryr sig. De säger bara försök igen om ni orkar.
    En här på FL tipsade om Aten, det finns en tråd om det.
  • che71

Hej alla! Vi har problem att ta oss hem. Fluget igar till Frankfurt blev inställt o vi fick resa imorse 16 timmar försenade istället (fick pa pa fint hotell inatt pa Atens flugplats - Lufthansa betalar), men nu är vi i Munchen o det är 3 timmar försenat här nu...sa jobbet kanske kan bli till efter 1330 om vi har tur. Är sa trött pa flugplatser!!! Men vi har haft det bra, 20 grader o sol varje dag i Aten!! Dr D gick bra men det tog en hel em med väntetider o sen pa kvällen kom en ssk o satte IL dropp pa vart lilla sunkiga hotellrum...spännande!! Har handlat en massa prednisolon annars inget. Väntar fortfarande pa mens efter missfallet, 4 veckor sen idag. Sen nutt dropp nagra dagar efter nästa ÄL o blodprover sen ocksa. Berättar mer sen. Kram

• che71
    underverket 06 skrev 2013-03-18 10:50:03 följande:

Inget av de 4 befruktade ägg ´delades sig normalt så inget gick att sätta tillbaka tyvärr. Nu är det bara att lägga ner känns det som. Flera IVF är för dyrt o verkar lönlöst o på normalt vis är ju chansen minimal.

åh nej va sorgligt...stor kram till dig
  • che71

Hej alla!
    Jag är gravid igen. Upptäckte det 1 vecka efter Aten. Mensen kom aldrig efter missfallet.
    Det blev alltså direkt efter missfall, utan Pergotime eller ÄL tester o bara 1 chans när jag skulle kunnat bli gravid.
    Det är helt otroligt! Efter över 2½ års försök med 1 år mellan första missfallet o nästa gravidite, de senaste 4 graviditeterna var ju med hjälp av Pergotime.
    Jag borde vara i v 6+3 idag.
    VUL 16/4
    Det har varit fullt upp med blodprover o jaga remisser o ringa VC o fixa allt med alla mediciner o intralipid dropp...3 har jag hunnit få nu.
    hcg stiger braGlad
    Måtte detta vara vår tur, 6:e gången gillt!! Inga fler missfall har jag bestämt.

• che71

Idag var vi på ultraljud, v 8+2 borde det vara. Vi var nervösa förstås men kände oss ändå lugna då graviditetshormonet stigit jättebra de senaste veckorna Det var uppe i  25000 idag!!!
    (Dessutom har jag ju fått 4 intralipid dropp så att immunförsvaret håller sig i schack.)
    Men som kroppen kan luras.Obestämd
    Läkaren såg en hinnsäck men inget embryo/foster, han sa att det förmodligen är en "ofostrig graviditet", som kommer blöda ut som ett missfall snart. Gråter
    Men de måste göra ett ultraljud till om en vecka för att se så att det verkligen är så. Sen om det inte blöder ut o kroppen inte fattar kan de hjälpa med tabletter eller skrapning.
    Det är ofattbart att det händer om o om igen. Hur kan man ha sån otur!

Svar på tråden Fler som försöker få barn efter 40...