Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Utvecklingssamtal under skoltid eller bör en lärare erbjuda sen eftermiddagstider/kvällstider?

Jag är lärare på gymnasiet. Erbjuder fram till kl 19. På dagarna är ju svårt eftersom folk jobbar, eleverna har lektioner, jag har lektioner... Kompar "övertiden" med mig själv sen.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    LunaLunatic skrev 2013-02-22 21:44:48 följande:
    Jag är lärare på gymnasiet. Erbjuder fram till kl 19. På dagarna är ju svårt eftersom folk jobbar, eleverna har lektioner, jag har lektioner... Kompar "övertiden" med mig själv sen.
    Måste säga att jag skulle inte erbjudit så generöst om jag haft barn.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

Jag misstänker att i de högre åldrarna skulle många föräldrar inte komma, om vi inte erbjöd kvällstider. Frågade faktiskt min mor nu ifall hon skulle tagit ledigt för utvecklingssamtal dagtid på högstadiet (pappa gick aldrig + att vi inte hade några alls på gymnasiet), och hon svarade nekande.

• LunaLunatic
    Tuffen skrev 2013-03-04 16:28:45 följande:
    Nix, samtal ska HÅLLAS en gång per termin. Läs skollagen. 

Det är ju inte som föräldrar kan tvingas komma.
Svar på tråden Utvecklingssamtal under skoltid eller bör en lärare erbjuda sen eftermiddagstider/kvällstider?