Haskel skrev 2013-02-17 23:02:49 följande:
Jag har inga egna erfarenheter av det du varit med om TS. Men jag tror jag förstår mig på ditt problem. Du tycker ju egentligen om tjejer/kvinnor, men samtidigt känner du nu en rädsla för dem. Det blir lite av en konflikt i dina tankar. Men det du måste lära dig (igen), är att det var inte tjejer (generellt) som gjorde detta mot dig, utan det var just dessa tre tjejer.
Jämför en riktigt inbiten motorcrossåkare som kör omkull och gör sig illa. Han/hon får senare liknande problem, de vill köra men törs inte riktigt.
De löser problemet genom att omedelbart vid olyckan, även om de har ont, köra lite till.
Detsamma tror jag du ska göra, börja träffa och, om möjligt, var intim med en tjej igen. Gå på fester umgås med tjejer som du gjort tidigare, så du får tillbaka förtroendet för tjejer. Undvik att sitta hemma och fundera och "tycka synd" om dig själv.
Detta är bara mitt tips på hur du ska göra för att må bättre.
I övrigt har du gjort vad du kan, vad gäller rättvisan. Saken är polisanmäld, mer kan du inte göra i nuläget.
Ursäkta mig, men nej nej
nej. Jesus. Det sista TS ska göra är att tvinga sig själv till intimitet. Han har varit med om ett övergrepp, inte kört omkull med sin MC. Jag förstår att du menar väl här. Men det är tyvärr motsatsen till de råd man ger någon som varit utsatt för sexuella övergrepp. TS ska polisanmäla tjejerna. Han bör även få kontakt med en terapeut för att jobba med det han blivit utsatt för. Han bör omge sig med människor han litar på. Han bör absolut inte sätta sig i situationer där tjejer är lika med sex. Det kan gå illa.