halvbonden skrev 2013-06-24 16:12:02 följande:
Det där med blogproppar är ju teorin bakom att skriva ut Trombyl, men i den studien jag ingick i har lika många från gruppen med placebo blivit gravida, som från gruppen med Trombyl, så när han publicerar den forskningsrapporten sedan kanske den där teorin blir lite omvärderad. När jag första gången var med i studien 2009 trodde han på att det var så, men nu när jag pratade med honom för några veckor sedan tror han inte längre att Tombyl har någon verkan, beroende på att hans studie gett de resultat som den gett. Men alla olika preparat hjälper ju några, så vissa kanske är mer mottagliga för vissa behandlingar och andra för andra, men man har inte hittat något som är statistiskt bevisat att det hjälper mot upprepade missfall. Jag menar, om 20% får barn efter behandling med Tombyl, så kanske 20% hade fått barn ändå till slut, därför att man kanske har en viss chans att få ett barn trots att man har många missfall bakom sig. Att jag fick barn när jag ingick i den här studien kanske bara berodde på att min statistik är sån att jag har en viss chans att få barn och den chansen inföll just då. Kanske därför olika läkare säger olika.
Ok, intressant! Jag har fått ordineringen från utländska läkare men även min missfallsläkare har givit mig dessa hemma. Jag antar att det är Lennart Bs studie du har varit med i? Jag har ett aggressivt immunförsvar som stöter bort embryon genom att bilda små små blodproppar så för mig hjälper trombyl, samt alla med ngn form av immunrelaterade upprepade missfall. Det är väl med detta som allt annat, att det måste individanpassas. Vet du när resultatet från studien kommer publiceras?