Flytt till Sarasota, Florida!
Frugan betalar alla räkningar och har hand om ekonomin så jag är inte säker på riktigt vad vi lägger pengar på och hur mycket, men jag tror vi spara ca $1200 i månaden, reser en del och äter en hel del ute (På en inkomst). Jag har noterat en del av de utgifter vi har för att ge dig en ide om vad saker kostar här.Med $90000/år får jag en lön på $1743 per vecka. Efter avdrag för skatt, sjukförsäkring och pensionssparande får jag ut $1285. (Jag sparar 6% och arbetsgivaren ger mig då 4% av inkomsten i pension. Jag får även 7% av inkomsten i pension om jag stannar på jobbet minst 5 år, men det är extremt ovanligt att få det. Att arbetsgivaren matchar ditt sparande upp till 4% är dock ganska standard.)
Jag betalar $1050 på huslånet varje månad.
Fastighetsskatt ca 400 per månad
Bilförsäkring ca $160/månad för två bilar (tror vi betalar $1000 två ggr per år).
Husförsäkring ca $120/månad (Måste byta taket för att få ned kostnaden lite)
Bensin till bilarna ca $150/månad (kör inte så mycket med bil nr 2, men kör ca 45km/dag med bil nr1).
El ca $150 is snitt per månad (mer på sommaren mindre på vintern pga AC här i Florida)
Vatten ca $60 per månad
Mobilräkning $50 (Jag har en via jobbet så vi betalar bara för en)
Internet $60
Gym $100 (YMCA medlemskap för två
Årskort på Disney ca $100/mån.
Netflix $8
Mat ? (Billigare 'n i Sverige)
Äta ute ? (Vi äter nog ute mer än vi borde)
Övriga utgifter ? (sjukvård som inte täcks av försäkringen mm. Det kan bli en hel del om man har en olycka eller föder barn även med försäkring. Jag tror att jag lägger ut ca $5000 på sjukvård under 2015 pga att vi får barn).
Dagis (Vi har inget barn än så vi har inga kostnader för det) ca $800-1200/månad för 8h/dag fem dagar i veckan.
Skola skall vara avgiftsfri om det inte är privatskola. Du måste dock betala för luncherna om du inte är fattig.