• MadeleineJ

Flytt till Sarasota, Florida!

Hultmansara skrev 2013-02-17 13:22:03 följande:
    Hej! Jag, min man och våra två barn (3 och 6 år) skall flytta till sarasota i Florida i sommar. Min man skall jobba där på kontrakt i minst två år. Är det någon som vet hur vi skall gå tillväga att hitta en lämplig skola till vår son som är 6 år, fyller 7år i november. När jag googlar misstänker jag att det finns en svensk skola i tampa, men lyckas inte nå deras hemsida. Vet ni ngt om den skolan? Annars hoppas jag det finns någon internationell skola i sarasota, har inte lyckats hittat ngn än. Vem kan man kontakta för att få hjälp? Hoppas någon kan hjälpa mig! Hälsningar sara

Hej Nu har det gått ett år sedan du skrev inlägget. Har ni flyttat? Vi funderar att flytta till just Sarasota till hösten 2014. Planerar en resa i februari-mars för att besöka staden, träffa folk, titta på hus, besöka skolor... Vi behöver verkligen alla tips o råd vi kan få. Träffas gärna i Sarasota om ni vill. Hör gärna av dig så kan vi prata via FB/Skype. Vore super. Våra barn är 12 och 17. Får se om vi får med det äldsta. Hoppas vi ses/hörs. Varma vårhälsningar från Gotland Madeleine
    Tips o råd inför rekresa i februari 2014 till Sarasota
Svar på tråden Flytt till Sarasota, Florida!