Inlägg från: jagärglad |Visa alla inlägg
  • jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Nu vet jag inte om jag gissat på alla? Blir lite förvirrad, isf får ni säga till!

Sen är det några som inte har lagt upp någon bild, så er har jag inte svarat utan kolla om du inte fått svar om bilden är med!

Kul att ni hör av er om det stämde på era bebisar, läsar alla men har inte svart till er! Men ett jättegrattis iaf :)

Har inget internet än, men kan surfa lite från mobilen till datorn ibland :) 

• jagärglad
    ncfb skrev 2013-03-01 08:51:03 följande:
    barnmorskan trodde faktiskt på tjej :) haha.. tack!
    Kul! Huvudet var det ända jag gick på på den där bilden, såg inte något kön :) 
  • jagärglad
    Molly1976 skrev 2013-03-01 10:06:58 följande:
    Hej igen. Du har gissat på mina en gång, men skrev något om att första bilden var så liten. Så jag la in den en gång till, fast större, och skulle gärna vilja höra vad du tycker om den. Tack!
    Jag gissar pojke, grattis :)
  • jagärglad
    Lotten93 skrev 2013-03-01 12:34:44 följande:
    Vet inte hur jag gör den större i inlägget, men vill du se bättre så högerklicka på bilden och ta upp den i ett nytt fönster så kan du förstora sidan där om du vill ge ett nytt försök :) Om du tror att det skulle ge en bättre gissning och om du känner att du orkar :) Tack så mycket iaf!

Jag vet inte om jag gör något fel, men det fungerar inte, händer nada.. :(
  • jagärglad
    mindran skrev 2013-03-01 13:33:32 följande:

Du får gärna gissa på min bild! Här är vår lilla knodd i v. 18+4 :)
    Kanske en liten pojke :) Grattis!
  • jagärglad
    mindran skrev 2013-03-01 13:33:32 följande:

Du får gärna gissa på min bild! Här är vår lilla knodd i v. 18+4 :)
    Eller nä jag tror jag ångrade mig, kanske ser ut som en flicka ändå :) Ingen skarpare bild på huvudet?
  • jagärglad
    FruHall skrev 2013-03-01 18:58:34 följande:
    Jo den är tyvärr väldigt suddig. Hon sparade aldrig första bilden. Där var det jätte tydligt och jag såg en nubb som gick paralellt med ryggraden. Här är en till bild från samma ul men den är också jätte suddig tyvärr.

Om nubben gick pararellt med ryggen låter det som en tjej, även om det kan vara lite missvisande beroende på liggställningen, eller om nubben pekade lite upp. 
  • jagärglad
    Musungen skrev 2013-03-01 13:24:01 följande:
    Kika jättegärna på mitt galleri!:) har en bild på bebis uppe där från v18+4 :) inget är inringat på bilden..men de är uppifrån mellan benen :)
    En flicka!
  • jagärglad
    sticksNstones skrev 2013-03-02 08:34:39 följande:
    Jag hoppas att alla forstar att den sk. "skall-teorin" ar valdigt hemmasnickrad och enda "bevisningen " som gar att finna ligger pa olika mamma-bebissidor. Den bygger pa den faktiska teorin som anvands inom forensics dar konet pa offret kan bestammas pa dom typisk manliga eller kvinnliga dragen i skallen och backenet.

Dom har dragen som skiljer manligt fran kvinnligt utvecklas forst i puberteten och finns alltsa inte att se hos foster, bebisar eller sma barn.

Prova sjalv, kla en nyfodd i konsneutralt och lat folk gissa pa konet. 
    Jag tror faktiskt att alla förstår att det är gissningar, då både du och jag påpekat det några gånger, samt att det står i rubriken. 

Och är det inte så att skallens form inte är fullt utvecklad tills man når puberteten plus minus några år, men en del är utvecklat men många av dom "stora" karaktärsdragen finns inte där ännu, som är mer tillförlitliga. Det är vad jag har hittat i vetenskapliga artiklar och inte på "mammaforum". Och även vuxna skallar är svårt att garantera, utan det finns ju alltid en viss felmarginal. Hade gärna länkat källor på det jag läst men har aldrig tänkt på att spara. 

Och nej såklart det inte går att se skillnad på en baby, är inte ens säkert på att man ser skillnad på en man och en kvinna i vuxen ålder med samma förutsättningar så som skäggväxt osv.
  • jagärglad
    monnys skrev 2013-03-02 15:26:08 följande:
    Vad är det som är missvisande? Är det bilden på könet eller bilden på huvudet?
    Ser inget kön, men jag är lite kluven om jag tycker det ser ut som en pojke eller flicka i huvudet :)
Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!