Inlägg från: amandaa |Visa alla inlägg
  • amandaa

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Hej!
    J

Jag skulle bli glad om du gissade på vår bild, tagen i vecka 13 (12+3) på kub test.  Det är någon mätsak som är lite i vägen ser jag men hoppas det går ändå!

• amandaa
    jagärglad skrev 2013-04-10 11:35:54 följande:
    Gissar väldigt mycket tjej!
    Tack för ditt svar! Åh så spännande! RUL mitten av maj.. tycker du att det syns "tydligt" eller hur kan man se?
  • amandaa

troligtvis rätt på mig också, barnmorskan gissade också på en tjej! Det är väl vanligare att man tar fel på kille som visar sig vara tjej eller har jag fel?

• amandaa

Nja efter vad jag hört så missar man på att det ofta är svullet och också lika då. Alltså att man gissar på en pojke men ut kommer en tjej pga att könsdelarna  fortfarande är svullna och kan vara lika. Gissar man på tjej så är inget direkt svullet, utan man kan se som streck ungefär som ska urskilja blygdläppar, så sa iallafall vår bm. Men vi får se, så länge ett friskt barn kommer är jag överlycklig men det är kul att spekulera!

• amandaa

Säkert sant, men det var va bm sa till mig iallafall och sa att efter 700 ultraljud per år så ser oftast flickor ut så i den veckan

Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!