• MeNoLike

Hur kan jag "lära mig" att tycka om vin?

Någon som har några tips?
    Har hört att man kan blanda med sockerdricka? 
    Vilket vin är lättast att lära sig dricka, rött, vitt? Något spec vin att rekommendera?  

• Svar på tråden Hur kan jag "lära mig" att tycka om vin?
  • Duckan

Om du absolut känner ett behov att "lära dig" det rekommenderar jag dig att dricka vitt alt rosé utspätt med bubbelvatten, en sk spritzer.

• LunaLunatic

Folk skrattar när man beställer cola / säger "du lär dig nog när du blir vuxen" (jag är 30).

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Zazou

Vitt vin. Gärna riesling blandat med sockerdricka. Så lärde jag mig. Blue nun och black tower fick jag tipset om att börja med. Mycket sött och lättdrucket!

• MeNoLike
    Whitetrash86 skrev 2013-02-15 14:24:56 följande:
    varför måste du lära dig dricka vin?
    Jag måste inte.
    Men skulle vilja kunna dricka det ibland när jag är på middagsbjudningar osv
  • Duckan

För söta viner med söt läsk i blir ganska sliskigt, men det kan du såklart också prova ts.
    Viner med lägre alkoholhalt (9%) är också lättare att dricka.

• Whitetrash86
    LunaLunatic skrev 2013-02-15 14:26:25 följande:
    Folk skrattar när man beställer cola / säger "du lär dig nog när du blir vuxen" (jag är 30).
    har jag aldrig varit med om =)
  • LunaLunatic

Själv har jag testat söta "tonårsviner", men klarar inte ens det.
    Det enda viniga jag fixar är Asti Cinzano.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • MeNoLike
    LunaLunatic skrev 2013-02-15 14:26:25 följande:
    jag är också 30. dricker varken vin, kaffe eller the. får också alltid höra: du kanske blir vuxen snart du också
Svar på tråden Hur kan jag "lära mig" att tycka om vin?