Fråga till er som fått barn efter upprepade missfall
Jag hoppas att alla i tråden har gjort utredning efter tre missfall som man har rätt till?! För det finns ju saker man kan åtgärda och öka sina chanser. Jag har inget fel och som trådstartaren säger analyserar man ju sitt eget beteende till förbannelse för att se vad det kan ha varit som gjort att det gick den där gången (jag har ett barn och åtta missfall i bagaget). Men efter alla mina missfall kan jag nog konstatera att det inte finns något man kan göra, för jag har provat att utesluta tex tuggummi, för jag fick för mig att aspartamet, sötningsmedlet var skadligt. Jag har provat att inte dricka kaffe och te, inte äta det ena eller det andra som jag inbillar mig inte är bra, osv. Jag undvek AJAX som jag städar golvet med annars tex.
Sommaren innan graviditeten som gick bra var jag utomlands i 4 veckor jämfört med 1 vecka annars, så jag fick mer sol, men å andra sidan har jag ätit vitaminer som innehåller d-vitamin andra graviditeter. Jag hade en period då jag tränade mer innan graviditeten som gick bra, och det har jag inte kunnat testa efter då det finns allt för lite tid nu när jag har ett barn. Jag tränade i princip varje kväll där ett tag innan den gången som gick bra, ifall det kan ha gjort mig mer hälsosam.
Jag vet inte..