• Ambra

Stöd efter upprepade missfall

Jag har precis fått reda på att jag fått missfall igen, andra gången på 5 månader.. Har gråtit så mycket så huden under ögonen börjar flagna.. Känns uppgivet och hopplöst.. Jag vill så gärna försöka igen men e samtidigt livrädd(snarare fullständigt paralyserad av skräck!!) för att detta ska hända igen.. Jag har en son på 14 mån sedan tidigare så det har ju funkat en gång, hade inga missfall innan honom.. Jag tror inte jag grejar detta utan stöd nästa gång.. Jag undrar därför om någon har tips på någon bra läkare/bm/eller liknande(i sthlms området)som gett bra stöd och gehör för ens jobbiga tankar.. Nån som inte är som kärringen idag som konstaterade missfallet som sa "men du har ju ett barn, var glad för det!" Ni får gärna skriva om ni vart med om fler än ett missfall på raken och hur det gått för er!

• Svar på tråden Stöd efter upprepade missfall
  • Ambra

Puffar lite och hoppas att någon kan ge något tips!

• Ambra

Tack snälla för svaret! Låter ju helt galet med nio missfall!!! Har det sett likadant ut varje gång, tidpunkt mm, eller har det varit olika? För mig har det sett exakt likadant ut båda gångerna, fostret dött i v 5-6 och inte stötts bort, upptäckt vid ultraljud... Hade nästan känts bättre om det varit olika förlopp, nu känns det som att det alltid kommer bli exakt så här... Lite neggo tankar kanske men just nu är jag fortfarande i chock... Bara gråter och gråter, snart finns nog inga tårar kvar... Låter ju dock underbart att höra att det verkar gå bra för dig äntligen efter denna pärs.. Är det något speciellt du gjort som skiljer sig sedan tidigare graviditer? Hoppas verkligen det ska gå bra för dig denna gång!!!

• Ambra

Tack snälla Twh för infon, har varit inne och läst och din historia ger verkligen hopp! Håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för dig denna gång!!!

• Ambra

Hej Sommarblomma, vad ledsen jag blir för din skull... Ska kontakta kvinnoklinik idag och hoppas på lite stöd, trodde jag skulle landat lite till idag men känner mig om möjligt ännu tommare än igår... Har du fått göra någon utredning?

• Ambra

Purple haze, det gläder mig verkligen att höra att det gått bra för dig trots missfall, skänker lite hopp!!! Fick du alla tre missfallen på raken?

• Ambra

Träffade en läkare idag och frågade om medicinsk hjälp inför nästa graviditet men man sätter inte in någon medicin efter två missfall på raken utan det anses fortfarande som "normalt". Just nu känns det fortfarande sjukt tungt, har alla gravsymptom kvar fortfarande vilket gör att det känns ännu jobbigare.. Ska försöka tänka lite mer positivt, förstår efter att ha läst runt lite här att många haft mycket tuffare än mig men ändå lyckats fullfölja en graviditet till slut, det skänker en hel del hopp!! Tack ni som delat med er av era erfarenheter.

• Ambra

Jo, man får ju lite känslan av att läkarna i Sverige inte vill gå utanför ramarna utan är lit fyrkantiga! Vad kostade en sådan utredning? Och tog den lång tid? Tack snälla för infon!

• Ambra

Ingen kurator än.. Gick till gynmotagning och pratade med en läkare och bad om hjälp.. Fick ingen eftersom hon sa att detta var "normalt"...

Svar på tråden Stöd efter upprepade missfall