2 åring feber i 4 dagar, spyr, äter ingenting
Min dotter, nyss fyllda 2 år, har haft hög feber ca 4 dagar nu. Hon hade lite hosta och svag feber förra helgen, men det gick över så jag tänkte inte mer på det. Nu i onsdags började det igen, och har alltså fortsatt till nu. Jag har gett henne alvedon var 4:e timma (5ml) men det verkar inte ta ner febern något alls.
Hon sover nästan hela dagarna och nätterna, verkar mycket trött och har rödaktiga ögon. Hon har varit vaken kanske sammanlagt 3 timmar på hela dagen idag, och hon äter inte någon mat. Allt jag ger henne spyr hon upp, men fortsätter ändå att ge henne dricka så ofta det går. Jag badade henne förut i ljummet vatten och då verkade hon svalna lite, men så fort hon kom upp ur badet steg febern igen.
Är det normalt beteende när så små barn har feber, eller hur brukar det vara? Vad kan jag göra mer för att få ner febern lite? Och är det någon som har nån aning om vad det kan vara? Jag tror det kan vara influensa i och med att resten av familjen också har samma symptom, förutom febern.