Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!

Hade han inga krav på att hans blivande fru skulle vara oskuld?

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Masreya) skrev 2013-02-11 15:10:48 följande:

Det hade han haft om han hade gift sig med en egyptisk/muslimsk kvinna, men i och med att jag är uppväxt i Europa förstår och accepterar han att jag har haft män före honom. Kan tillägga att han själv inte på långa vägar var oskuld när han träffade mig. Han är som sagt inte speciellt konservativ.
    Skönt att det kan vara lite pragmatiskt. Min sambo sällskapade tyidigare  med en arab och han kunde aldrig riktigt hantera att hon inte var oskuld. Skulle hon ha varit det, hade han velat vänta med sex tills giftermålet, men när hon inte var det ville han sex genast. När hon då inte gick med på det utan ville vänta, blev han väldigt svartsjuk på mannen som hade tagit hennes oskuld. Knepigt att länka ihop olika synsätt på oskuld och kvinnors rätt att säga ja eller nej till sex.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Masreya) skrev 2013-02-11 15:58:38 följande:

Ja det kan onekligen vara komplicerat och dessutom kryddat ned en hel del dubbelmoral. Det sistnämnda blir jag skvatt galen på ibland!
    Men du kan i alla fall bejaka din mans synsätt att han hade velat att en muslimsk fru var oskuld trots att han inte var det själv, men att han accepterar att du inte var det? 
Svar på tråden Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!