Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!

Anonym skrev 2013-02-10 21:16:23 följande:

Det är nog du som är inkompetent. Arabiska dialekter skiljer sig väldigt mycket från varandra och detta enligt araberna själv. Marackoner och egyptier förstår inte varandra , libaneser och irakier förstår inte heller varandra. Det är endast skriftspråket som är den samma.

de forstar vist varandra, dessutom kan marockaner vanliga arabiskan med sa de kan prata med andra araber
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-02-10 21:19:30 följande:

Förstår du libanesiska , marackonska ..osv ?

marockanskan e knappast som vanlig arabiska, bara nagra fa ord fattar araber fran marockanskan
  • ummabdilleh
    Anonym (selma) skrev 2013-02-10 21:24:21 följande:

e du arab?

nej, men kan marockanskan,och pratar endast marockanska och arabiska med mina barn, kan en del vanlig arabiska med och hor skillnad pa dialekter inom arabiskan, .)
  • ummabdilleh
    Anonym (selma) skrev 2013-02-10 21:28:02 följande:

mash allah Flört

Skrattande
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2013-02-10 21:35:39 följande:

Ju det var just det jag menade . Att araber inte förstår varandra de har olika dialekter. Dialekterna är så olika att de knappast kan förstå varandra.

marockanska och algeriska e samma, fast dessa brukar kunna vanliga arabiska, forutom oftast de som ar berber, de brukar ha sitt egna sprak som inte ens marockanerna fattar trots att de bada ar marockaner..annars forutom det fattar alla andra araber varandra och de hor pa varandras dialekter vilket land de ar fran
  • ummabdilleh
    Anonym (selma) skrev 2013-02-10 21:55:48 följande:
    marockansk mat e himla gott. kan du laga det?

japp, ar mastare pa bade marockansk mat, balkan mat, italiensk och en del andra Glad
  • ummabdilleh
    Anonym (jaja) skrev 2013-02-10 22:13:17 följande:
    haloo detta vill jag faktist ha svar på
    vilket skitsnack..det ar inte ens tillatet enligt islam att halla pa med sant skit, foresten finns sant i andra lander an arablander, fast det vet ju inte de ignorranta !!
Svar på tråden Jag är gift med en egyptier - fråga mig vad du vill!