• Anonym

min mamma är gravid

Igår fick jag veta att min mamma är gravid. Hon är 47 år!!!! Det är ju pinsamt!!! Alla mina kompisar kommer ju undra varför jag får ett syskon när jag är 16? Det är äckligt! Ingen annans mamma är så gammal och gravid. Det är synd om bebisen också, jag kommer ju vara 16år äldre? Jag har redan 2 syskon, jag vill inte ha fler. 

Jag tycker du har blivit lite fet på sista tiden”, ”Du borde akta din vikt lite, jag tycker du är så framtung” eller ”Är du helt säker på att det inte är två? Sa jag. Då blev min bonuspappa sur och sa att man inte fick säga så till en gravid kvinna .Det är verkligen inte enkelt för andra att förhålla sig till gravida, - Kommenterar du att magen är liten är det fel. Säger du att magen är stor, är du så dum. Och säger du att den gravida ser bra ut, så är det inte snällt att ljuga. Och säger du att den gravida ser sliten ut så borde du bara springa din väg. Det bästa är om du inte säger någonting, så den gravida kan låsa in sig på toaletten och gråta över att ingen visar intresse!
  • Svar på tråden min mamma är gravid
  • Anonym

mina kusiner på 19 å 21 fick precis en lillasyskon :P
    deras mamma är 42 år

visst är din mamma i lite äldsta laget och visst blir det en sladdis - men vad gör det? 

• Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:20:46 följande:
    å om du släpper lite på( om det är kompistrycket?? dålig självkänsla) kommer det bli din lilla älskling som ingen får säga något dumt om...Å som andra har sagt du å den lilla har bara en mamma. var rädd om henne å ditt lilla syskon. lovar allt kommer bli bar å du komer bli så stolt så småning om

men min mamma är 47 år och hon är jätte stor redan nu. Sen blir min bonuspappa jätte sur på mig kan är alltid på hennes sida. Har varit instängd i mitt rum hela tiden. Så ska ju självklart mamma komma in och fråga vad är det
  • Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:27:20 följande:
    Å blir så skrivsugen nu, vi planerar för en till, å kommer  troligtvis bli samma visa då. pinsamt i början... sen kan syskonen inte leva utan de lilla undret
    hatar dock min mammas man. Tål inte denna människan. Han tror han är min pappa. Så går han alltid in och ska prata med mig. Har kallat han äckel och allt. usch
  • Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:30:05 följande:
    men vad är problemet?? att hon är gammal?? att hon är stor?? att jag vet inte.... att sex har förekommit i ditt hus??
    hatar hennes man
  • Anonym
    junjul skrev 2013-02-09 01:33:02 följande:
    Kan ju även tillägga att jag var mina syskons ögonsten när jag var liten, och det blir nog den lille för dig och dina syskon med :)
    mina två syskon är bara är födda 2009 och 2007. Dem är små med. det är min mammas och hennes mans barn gillar den inte ens
  • Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:38:02 följande:
    VÄNTA LITE NU! Varför är du otrevlig mot ditt blivande syskons pappa? Som jag sa jag är äldre å fick barn med en som var 20(exagt)år yngre än mig å vi har det jätte bra tillsammans, även om vi hade alla emot oss från början är allt toppen idag. å jag tror inte din mamma har träffat någon som är så ung å fått barn med, så om mina barn har accepterat mitt liv med min unga kille, så fattar faktiskt inte vad som är problemet

min bonuspappa är lika gammal som min mamma. Stör mig bara på människan. Jag skar mig för mådde dåligt då kom han upp i mitt rum och sa att jag skar mig.. Men jag sa att det inte var sant. Sen låste jag in mig på toaletten så han stod utanför. Han är störande mår dåligt av han.. Så sa jag till mamma att säga åt han att inte komma in i mitt rum hon bara det kan inte jag säga han får komma in om han vill
  • Anonym
    junjul skrev 2013-02-09 01:38:19 följande:
    Om du inte gillar dina småsyskon över huvud taget så är det nog så att det är du som borde tänka över ett och annat.
    men dem är jobbiga och skriker. Inte ens mina riktiga syskon
  • Anonym
    Anonym (mamma till 4) skrev 2013-02-09 01:44:16 följande:
    å kan ju tillägga att när vi träffades var han 19 jag 39... men aldrig haft ett underbarare liv å sexliv å även nu 4 år senare
    okej?? 

Men jag vill inte förlora min mamma hon bryr sig om mig. Hon kommer in i mitt rum och frågar vad det är. Och hon brukar prata själv med mig.. Ibland drar jag mig undan när hon närmar sig mig,men  bara när jag är arg. Hon får ju krama och känna på mig osv.. Tycker om att få hennes uppmärksamhet
  • Anonym

Jag tycker synd om din bonuspappa faktiskt. Jag tror inte du ser hur mycket han bryr sig. Han bryr sig ju när han står utanför toan om du har skadat dig själv!

Svar på tråden min mamma är gravid