• Två vuxna och fyra barn

Flera med låg Tonus??

Var in idag på nätet och läste journalerna från min yngsta son föddes och där står det att han hade låg tonus när han föddes.
    Har det än och går på sjukgymnastik, dom har nu tagit DNA prov på neurologen. 

Han är 15 månader och har just lärt sig att ställa sig upp,
    Lyfter man upp han åker axlarna upp och känns att ryggen ska gå av.

Han har vart sen med allt och ligger på en 10 månader i utvecklingen.
    Man får läsa av hans kroppsspråk. konstant hård i magen
    Vet inte va mer jag kan göra som mamma har försökt att få hjälp sen han var 4 månader. 

Finns det andra som har vart med om liknande och hur gick det för er.        

• Svar på tråden Flera med låg Tonus??
  • Kakmonster

Låter som min son. Han är idag
    17 mån men är väl motoriskt mer som en
    10-12 månaders. Reste dig upp för typ 1,5 månad sen. Kröp kring 13-14 kanske. Samma med armarna som med er pojk. Det har dock blivit lite bättre nu den senaste månaden. Kan ännu inte gå själv, är liksom lite stel i benen och har svårt att balansera på foten. Men vill inget annat än att öva nu.

Han har varit inskriven hos neurologen sedan han var 6 månader. Dom har gjort hundramiljoner tester och allt har varit bra. Det dom misstänkte mest bar en mitokondriell sjukdom, med efter en väntan på över 8månader så fick vi svaret att det var inget fel med det heller. Puh!

Men dom har hittat en sak. Han har gjort en mr på hjärnan och fann att han hade liiiite mindre vit hjärnsubstans än normalt, men vågar inte säga om det riktigt har med saken att göra, då man inte har så mkt forskning att jämföra med då han är då ung. Och denna substans utvecklas fortfarande fram till ca två års ålder, sa läkaren. Vita substansen är som sladdarna mellan två datorer. Typ, hjärnan är ok och musklerna är ok men kommunikation där emellan är lite segare. Lovar dock inte att detta är sant, men läkaren sa så iallafall.

Hursomhelst så har han ett jävlaranamma dom heter duga, så vill han något så ser han till att fixa det. Tiden går utvisa vad som händer...

Svar på tråden Flera med låg Tonus??