Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-08-01 19:56:44 följande:
    Läs tråden som jag länkar till.
    Jag har läst, det är en muslimsk twittrare som påstår det, utan att ange någon som helst grund eller källa.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-08-01 20:02:30 följande:
    Då har du inte läst noggrant eller undvikit att följa hela tråden.
    Jag har läst allt på sidan. Var det någonstans jag skulle klickat mig vidare på där borde du ha upplyst mig om det.

Nåväl, jag provade att klicka mig vidare till andra tweets av samma person.
    Måhända är hennes påståenden sanna (inte direkt bevisat, men indicier finns), men de är också starkt färgade av hennes åsikter som muslim om islamkritik. Exempelvis påstås en historia om en kvinnlig omskärelse inte bara vara påhittad, utan även osann (påståendet omfattar även företeelsen som sådan).
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2018-08-01 21:44:28 följande:
    Jag vill gärna ha en direktlänk till källan. Tänker inte sitta och gå igenom flera sidor hos en bloggare som utmålar alla som törs ifrågasätta islam som islamofober och muslimhatare och mer eller mindre kallar Bassam för nazist. 
    Det finns ingen annan källa, det är twittraren som KillBill länkar till som är källan till påståendet.

I ett annat twitterinlägg skriver hon att hon avslöjat Bassams trollande genom att hon ser samma skrivfel i olika inlägg från olika konton.
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2018-08-01 22:14:02 följande:
    Det finns således ingen källa annat än i den islamistiska bloggarens, och Killbills fantasi. 

Inte särskilt förvånad. 
    Samma twittrare har också avslöjat att Bassam ljugit om sin bakgrund, att han är kristen irakier, men påstått sig ha en muslimsk bakgrund.
    Detta talar om möjligt ändå mot Bassam och för denna twittrare i frågan om trovärdighet.
    Men man kan ändå inte bortse från varningsklockan hennes religiöst färgade åsikter utgör...
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2018-08-02 22:03:09 följande:
    Källan till det är 

TADAAA

Den islamistiska bloggerskan. 
    Det lär dock komma från hans egna bloggar och borde vara kontrollerbart.
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2018-08-02 22:15:41 följande:
    Har någon gjort det, eller litar alla blint på islamistbloggerskan?
    Ingen aning.
  • Tom Araya
    Anonemo skrev 2018-08-07 17:18:31 följande:

Hade väl inte varit fel med lite islamism i Sverige då vi redan hjärntvättats av kristendomen i snart 900 år. 
    Skämt å sido, nazisterna får bestämma sig snart vad dom är rädda för:
    Flyktingar?
    Islamisering?
    Feminism?
    Våldtäkter?
    Invandrare?
    Rasblandning?

Härlig tid vi lever i annars, kommunister som inte kan ekonomi som vill ta hit all världens folk i ena sidan och nazister bestående av ensamma män och pojkar som hittat en gemenskap i att hitta på historier och förneka all fakta i världen i andra. I det tredje hörnet står gapande feminister som inte vet vilket kön dom tillhör. 

Alla grupper är helt värdelösa på att debattera och förnuft och vetenskap är som bortblåst. 

Ursäkta mitt utbrott men man blir så less på skiten.

...eller så får de rödgröna rabiatfeministerna bestämma sig för vad de är rädda för...
    1400 år gamla konservativa värderingar, könsroller och jämlikhet 
    ELLER   
    vita nordeuropeiska män.

Förövrigt kom muslimer och nazister väl överens kring slutet av vk2 samt att Sovjetunionen gav sitt stöd till en muslimsk, arabisk allians mot Israel.

• Tom Araya
    Rapport: Kontroversiell islamism växer i Sverige
    Publicerad 28 juni 2018

Salafismen, en fundamentalistisk inriktning inom islam, har vuxit sig starkare i Sverige, enligt en ny rapport. På flera platser i svenska städer påverkar salafister numera vardagen genom påtryckningar och hot.
    ...

www.svt.se/nyheter/inrikes/rapport-kontroversiell-islamism-vaxer-i-sverige%3Afb%3A20181009%3Arapport-kontroversiell-islamism-vaxer-i-sverige%3Anyh%3Alp

• Tom Araya
    Ur länkad artikel:

Så infiltrerar islamister de svenska partiernaForskaren Sameh Egyptson beskriver hur Muslimska brödraskapet jobbar målmedvetet för att infiltrera den svenska partipolitiken: "För oss som kommer från Mellanöstern är det här inte någon överraskning."
    ...

I mina studier och forskningsdokument finner jag att islamister redan på 1980-talet började förhandla med politiska partier om röster i val. I en rapport på arabiska skriven av Sveriges muslimska råd (SMR) 2001 beskrevs ett historiskt kapitel som inte många känner till:

"SMR samarbetar med IFiS för att upprätta en islamisk politisk grupp som ska samarbeta och samordna sig med de svenska partierna för att utbilda politiska kadrer. Dessa kadrer ska gå samman med partierna och kämpa för den muslimska minoritetens rättigheter via dessa partier."
    ...

• Tom Araya
    Johan H skrev 2018-12-02 02:10:38 följande:

En retorisk fråga om 60-40 i denna undersökning upplever en islamesering.

Varför lyssnar inte inte de etablerade partierna på SD och dess väljarkår?

Ni som inte är SD väljare.

Hur vill ni motverka fler moskeer, kvinnors frihet att inte bära slöja osv.

Varför fokuserar ni på hat mot SD varför tar ni inte strid för de västerländsks rättigheterna. Tycker ni SD överdrivet eller vågar ni inte ifrågasätta muslimer?

De etablerade partierna och dess väljare ni verkar så motsägelsefulla. Ni säger en sak men gör något annat. Förstår mig inte på svenska folket ibland.

Jag vill ha ett förtydligande i lagen om religionsfrihet och att man inom ett religiöst kollektiv inte tillåts ta ifrån en enskild individ dess religionsfrihet, med påbud inom den religion kollektivet tillhör som argument.

Antalet moskéer kan begränsas genom stadsplanering, vem man säljer mark till och för vilka syften samt ändrade krav på insyn i religiösa organisationer.

Jag föreslår avskaffat stöd till och mer kontroll av religiösa organisationer samt att man förbjuder religiösa friskolor.

Svar på tråden Islamiseras sverige?