Inlägg från: ToToTo |Visa alla inlägg
  • ToToTo

Islamiseras sverige?

Moderno skrev 2018-03-05 00:20:16 följande:

Nämndemännens funktion och syfte har ju länge varit omdebatterade ämnen. Personligen har jag svårt att se något vettigt skäl att låta dem skriva sina domskäl själva. Det här exemplet stärker min övertygelse. Det hade gått att låta nämndemännen rösta i bevisfrågor, t.ex. om någon har begått gärningen i åtalet eller inte, men överlåta själva formuleringen av domen helt åt rättens juristen/er.

I det här fallet måste ansvaret i någon mån också vila på juristdomaren som inte har ingripit mot formuleringarna (eller försökt påverka dem). 

Med detta sagt undrar jag dock om det verkligen kan anses som ett uttryck för ökad islamisering i samhället, genom domstolarnas verksamhet. Det jag menar är om de dunkla uppfattningarna som kommer till uttryck i domskälen verkligen delas av många muslimer eller om det bara handlar om den här individen. 

Attitydundersökningar bland muslimer i västerländska länder visar att en majoritet är för särlagstiftning (där muslimer får göra undantag från nationell lag) och många önskar sharia.

Fattar inte hur Sverige kan stå så nyvaket idag, särskilt inte med tanke på att vi enligt prognoser kommer ha Europas högsta andel muslimer i befolkningen inom kort.

Integration och särlagstiftning har diskuterats flitigt i alla andra västländer. Här först senaste året. Men det är klart, Sverige har fullt upp med viktigare saker som ett tredje juridiskt kön, ordet "hen" och hur pojkar ska stoppas från att leka med bilar på dagis.

Den ljusnande framtid är vår.
Svar på tråden Islamiseras sverige?