• Jellybeanbaby

Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?

Med anledning av tråden "Min katt kom hem med bajs i pälsen" så startar jag denna poll.
    Originaltråd: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m68681566.html

TROR DU att kattens päls blev insmetad med bajs utav grannen eller någon annan som irriterade sig på den?
    Eller att katten själv smetat in sin päls med bajs?
    Eller tror du något annat, kanske att hela saken är påhittad? Berätta i tråden.

Såhär såg den andra trådens trådstart ut, förkortad.

Min granne några 100 meter bort har klagat på att min katt bajsar på deras utemöbler, dynor. Jag sa att det vet ju inte hon om det är min katt. Nu har katten kommit hem 2 gånger på raken insmetad i bajs. Jag tror det är kattbajs den har i pälsen. Jag tror att min granne gör detta med min katt.

Bonusbild!
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?
  • Frontline
    AngieT skrev 2013-02-06 14:34:13 följande:
    Aldrig sett en katt göra något sånt..
    Och jag har aldrig hört talas om att grannarna smetar in katter med kattskit heller
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Petite Chérie
    Frontline skrev 2013-02-06 14:36:15 följande:
    Och jag har aldrig hört talas om att grannarna smetar in katter med kattskit heller
    Fast folk är ju dumma i huvudet.

Jag vet inte om jag tror på tråden, men jag tror verkligen inte att en katt skulle smutsa ner sig själv så.
    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Queenie70
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-06 14:35:54 följande:
    Jag blir också skitsur på den trådens TS  sätt att helt frånta sig ansvar.

Fast det är inte ok att plåga katten för att ägaren är ett ansvarslöst pucko.
  • Jellybeanbaby
    Queenie70 skrev 2013-02-06 14:37:44 följande:

Nej klart inte.
    ?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
  • Frontline
    AngieT skrev 2013-02-06 14:37:39 följande:
    Fast folk är ju dumma i huvudet.

Jag vet inte om jag tror på tråden, men jag tror verkligen inte att en katt skulle smutsa ner sig själv så.
    Nej jag vet att en katt inte skitar ner sig med flit då ska det vara en olycka, men jag tror inte ett dugg på den tråden..
    Men visst den sista idioten är ju inte född en så man vet ju inte
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • orpon
    Queenie70 skrev 2013-02-06 14:37:44 följande:

Absolut inte, men lite skit dör den inte av, och så kanske ts fick sig en läxa så att hen håller rätt på sin lilla bajs-stinkande älskling i framtiden....
    Samlag 50 kronor. Jag kan dansa oxå!
  • SvenGlen
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-06 14:29:55 följande:
    Endast en sjuk, mycket sjuk människa skulle smeta in en katt i bajs. Människor vill helst inte ta i bajs. Skrattande
    En sjuk, men mycket, mycket rolig människa!
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Petite Chérie
    Frontline skrev 2013-02-06 14:40:14 följande:
    Nej jag vet att en katt inte skitar ner sig med flit då ska det vara en olycka, men jag tror inte ett dugg på den tråden..
    Men visst den sista idioten är ju inte född en så man vet ju inte
    Very true. Jag har druckit för mycket kaffe, sovit 2 timmar och allt gör mig lack idag dock, så om det är sant så har jag lust att hälsa på grannen med alla katter jag känner
  • Petite Chérie
    SvenGlen skrev 2013-02-06 14:42:34 följande:
    En sjuk, men mycket, mycket rolig människa!
    Rolig?? Nej, psykopat som borde sitta inlåst.
  • Thaleya1

Det beror ju på TS säger ju att bajset var så insmetat så att det inte kan ha gjorts av katten själv, att det var i ansiktet och överallt.

Så då återstår ju alternativen:

Katten har rullat i bajs när den brottats med en ilsk grannkatt, och då borde det kanske synas på annat sätt hos katten - sår eller tussig osv.

Katten har blivit insmetad av grannen

Katten är påhittad, och hela tråden.

TS inbillar sig allt.

Jag är verkligen kluven på hur det är.
    Hade min katt kommit hem insmetad med bajs, och om vi hade historiken bakom oss som ts har med sin granne. Ja då hade jag trott att grannen gjort det - såvida det inte var min bråkiga katt och man kunde se sår på han - för han förlorar nästan alltid slagsmål.

Svar på tråden Katten som kom hem med bajs i pälsen - gjorde katten det själv eller gjorde grannen det?