Vad är det "konstigaste" stavningen på vanliga namn du stött på?
Engla/Ängla, uttalas det lika?
Engla/Ängla, uttalas det lika?
Har aldrig hört nåt uttala Ängla med tydligt Ä... det var därför jag frågade..
Ä som i ägg uttalas E, ä som i ärlig uttalas Ä. Hur f-n låter det när man säger ägg och uttalar ä:et Ä? Det måste ju vara nån dialekt?
Puss: du måste driva med mig?
Puss: när du skriver att du inte har nån dialekt. När du skriver att Ängla ska uttalas med tydligt Ä. Har du träffat nån som heter Ängla?
Jag förstår inte heller det... min dotter heter Engla, grannens nyfödda heter Ängla, men det uttalas lika...
Flitigalis: smaklöst??? Det va fan det sjukaste jag hört! Förklara gärna, för jag förstår inte...
Flitigalis: jaha, det får ju stå för dig. 'Förknippar med nån död'... låter jättekonstig i mina öron då min 11åring är väldigt mycket vid liv... trodde inte att folk hade förutfattade meningar t.o.m. om namn. Blir fan lite mörkrädd... Hoppas verkligen inte att nå säger så till min Engla!
(Kan tillägga att jag inte läser så mycket på familjeliv, så jag har aldrig stött på någon som sagt så om min dotters namn)
Äh, du e ju skadad. Lämnar denna diskussion nu innan jag blir förbannad. Finns inget som stör mig så mycket som ignoranta personer och du är helt klart inte värd min uppmärksamhet. Jag tycker att du är makaber! Tack för mig!!
(Som parentes ang uttal av Engla/Ängla så frågade jag min granne, hennes Ängla uttalas Engla.) Så tack för kaffet!