Inlägg från: Anonym (Anhörig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anhörig)

Bipolär - Fakta!

Väldigt bra information! Tack!

Jag försöker läsa mig till de olika tillstånden för bipoläritet, både sådant som läkare skrivit men mycket som de som är sjuka själva skriver om sin sjukdom.
    Jag vill lära mig allt då jag älskar en person med denna sjukdom och jag vill kunna hjälpa och stötta. Sedan är det ju individuellt hur sjukdomen ter sig men jag känner igen många drag hos denna person som finns med på din lista.

• Anonym (Anhörig)
    Anonym skrev 2013-02-05 17:12:02 följande:
    Med denna informationen hoppas jag att folk som är bipolära tänker efter och aldrig skaffar barn. 
    Jag själv är barn till en bipolär person och önskar att hon aldrig valt att föda mig. Inget barn ska behöva gå igenom det jag gjort.
    Att skaffa barn och vara medveten om att man har denna sjukdom är rent och skärt egoistiskt.  
    Men om man inte fått diagnosen fören senare i livet? Efter att man har skaffat barn?

Den person jag känner/ älskar sätter sina barn främst! Aldrig att h*n visar att h*n mår dåligt inför dem.. Det är mycket pussar, kramar och kärleksyttringar samtidigt som en normal vardag pågår!

Jag är ledsen för det du upplevt, men du kan inte generalisera så hårt.. Alla har olika bipolära sjukdomar och "sam"-sjukdomar.. Ingen är den andre lik.. 
  • Anonym (Anhörig)
    Anonym (Bipolär) skrev 2013-02-05 17:15:51 följande:

Bra att det kunde vara till nån hjälp :) Det är enklare att greppa med hjälp av en punktlista istället för ett helt av av text.
    Ja!

Jag förstår ju att sjukdomen är svår att leva med för egen del eftersom många inte vet vart sjukdomen slutar och det egna "jaget" börjar eller om allt är "samma". 

Jag som anhörig vill ju göra allt för att underlätta och stötta. Men jag vill också kunna diskutera kring sjukdomen så att både jag och den person som är sjuk får lite mer inblick i det.. 
Svar på tråden Bipolär - Fakta!