• Smulan500

Mammagrupp malmö/staffanstorp BF Mars

Hej!

Jag väntar mitt andra barn med bf 5 Mars och undrar om det finns fler som känner för att starta en mammagrupp i Malmö/Staffanstorps området som kan träffas när våra barn är födda? Glad
    Hade varit trevligt att ha någon att fika med!! Det kvittar om det är ert första eller andra eller tredje barn. Min son är 5 år. Hör av er!! Skrattande

• Svar på tråden Mammagrupp malmö/staffanstorp BF Mars
  • Tekla Maräng
    Smulan500 skrev 2013-02-12 09:36:24 följande:

Det blir jättebra! Jobbar ni alla fortfarande?- jag ska gå på mammaledighet om 1,5 v. Längtar verkligen nu! 

Jag blev deltidssjukskriven i december och på heltid fr o m 21 januari. Är i v. 38 nu och bara väntar... 
  • PinkBlue

Hej,

Bor i Malmö och väntar vårt första barn. BF 16e mars. Vet inte vad det blir :) Jag träffas gärna. Jag ska jobba till den sista februari, sen är det lite vila som gäller innan bebisen kommer.
    Någon som har koll på om man ska söka gravidpenning, eller föräldrarpenning när man slutar tidigare på jobb. Tycker det är så förvirrande med FK's alla regler. Har inte satt mig in i det.

• Tekla Maräng
    PinkBlue skrev 2013-02-12 22:21:58 följande:
    Hej,

Bor i Malmö och väntar vårt första barn. BF 16e mars. Vet inte vad det blir :) Jag träffas gärna. Jag ska jobba till den sista februari, sen är det lite vila som gäller innan bebisen kommer.
    Någon som har koll på om man ska söka gravidpenning, eller föräldrarpenning när man slutar tidigare på jobb. Tycker det är så förvirrande med FK's alla regler. Har inte satt mig in i det.
    Hej!

Om du inte kan fortsätta jobba pga. graviditeten och inte få andra arbetsuppgifter, kan du ansöka om graviditetspenning (fd havandeskapspenning). Tvivlar dock på att du får det så nära BF. De flesta brukar sluta jobba två veckor innan BF söker då föräldrapenning. Det kan man göra upp till 60 dagar innan BF nu för tiden.
  • PinkBlue

Tack för info. Jag misstänkte det var så men var lite osäker. Nu vet jag. 

• Smulan500

Nu har jag gått på mammaledighet. Lite mer tid att skriva. Sonen är på dagis några timmar. Hur har i andra det? Slutet är tungt och förväntansfullt :). Min Bm sa att det varit fullt på bb i Lund de senaste veckorna så man får väl ställa in sig på Malmö. Var har ni tänkt åka? Ystad ska vara bra men känns lite långt kanske..

• PinkBlue

Jag har 3 dagar jobb kvar. Börjar kännas lite tungt nu. Idag kände jag mig som en stor flodhäst. Barnet spände som bara den. Skönt nu att få sitta i soffan med fötterna på bordet. 
    Jag är helt inställd på Malmö. Har inte tänkt åka till nåt annat ställe.  
    Har ni andra packat klart allt?

• PinkBlue

Hej,
    Hur går det för alla? Har det blivit några barn än? Jag har slutat jobba nu. Skönt med lite ledighet nu :) 

• Smulan500

Hej på er!

Vår tös kom den 25/2 :) Hur har det gått för er andra? 
    Snart dags för träff  kanske? :)

• Ciilao

Hej! Hittade denna tråden då jag också letar efter en liten grupp men mammor!:) Fick min andra son den 4e mars och har en redan på 2år. Hade varit kul att dra ihop alla på en träff någonstans. Själv bor jag i Lund:)

• PinkBlue

Min lilla prins kom den 29/3. 51cm & 3575g. Jag träffas gärna när lillen har blivit lite större.

• Tekla Maräng

Hej igen!

Min andra lilla tös kom ut den 5 mars. Jag vill också gärna träffas och fika. Bor ju i Eslöv så Lund kan jag ta mig till. Dock får jag nog vänta tills jag är lite starkare i kroppen - förlorade ca 3 liter blod efter förlossningen och är fortfarande inte helt bra (kan inte promenera utan att bli trött och inte bära tungt). Hoppas ha fått upp mitt Hb i alla fall! 

Hoppas vi ses senare i vår!     

• Hannaboreklev

Hej! Hittade denna tråd då jag letar efter en mammagrupp i Staffanstorp. Jag får min första flicka om ca 3 veckor och det hade varit så kul och kunna få dela denna spännande resa med andra mammor i området! Några tips på vad som händer i Staffanstorp för nyblivna mammor? :) Hanna Hanna@boreklev.se

• Jackiiie
    Hej! Ser att jag kanske är lite sent ute men testar ändå :)! Jag är en glad tjej på 25 år och bor i Lund. Den 11/6 fick jag och min sambo vår underbar lilla dotter Aurora. Jag flyttade ner från Stockholm till Lund för 3 år sen, pga utav den stora kärleken hihi :)! Flyttade tillbaka till sthlm i vintras pga av min mammas bortgång. Men sen i juni blev vi återigen lundabor igen! Skulle tycka det var super kul att träffa nya vänner och mammor och dela intressen med :)! Vill ni ses är det bara skriva ett mejl till mig på tjackiiie@hotmail.com så hörs vi mer :)!! Kram Jackie
  • LurvensFrö
    Hannaboreklev skrev 2013-07-08 13:48:29 följande:
    Hej! Hittade denna tråd då jag letar efter en mammagrupp i Staffanstorp. Jag får min första flicka om ca 3 veckor och det hade varit så kul och kunna få dela denna spännande resa med andra mammor i området! Några tips på vad som händer i Staffanstorp för nyblivna mammor? :) Hanna Hanna@boreklev.se
    Vad roligt! Jag är nyinflyttad i området! Jag hittar gärna på saker! :D
  • Hannaboreklev

Låter kul!
    Träffas gärna:)

Svar på tråden Mammagrupp malmö/staffanstorp BF Mars