Inlägg från: Kofot |Visa alla inlägg
  • Kofot

Vad är oddsen för att det händer igen?!

Vilken fruktansvärd resa ni har gjort. Det gör ont i hjärtat att ni ska behöva gå igenom detta igen.
    Har ni någon kontakt med en genetiker?

• Kofot
    Miss Gul skrev 2013-02-05 10:26:10 följande:
    Tack. Ja, det är verkligen skit.

Vi hade det uppe till diskussion i höstas efter det första avbrytandet men neurologerna då tyckte inte att det behövdes eftersom de inte ansåg att det inte låg något genetiskt bakom. Vi var inställda på att göra en ny IVF i vår och att inför det ev. göra kompletterande undersökningar om kliniken tyckte att det behövdes men vi kom aldrig så långt eftersom den här graviditeten kom "emellan". Vi ska träffa neurologen igen på torsdag, och jag misstänker att han då kanske kommer att revidera sitt tidigare utlåtande om att detta inte är genetiskt....

Så - efter det här kommer vi garanterat att kräva en genetisk utredning. Nu när jag läst på ytterligare visar det sig att 3-5% av de 1:25.000 som drabbas av just det här syndromet har genetiska orsaker bakom. Antar att vi är en av dem men att det är så liten chans att läkarna tog det för osannolikt förra gången.    
    Jag förstår er förtvivlan. Att drabbas av detta är hårt och speciellt när det upprepar sig. Jag tror att det är bra att ni har en nära kontakt med läkarna så att man kan utesluta eller belägga genetiska orsaker och så att ni känner er trygga i framtiden. Jag hoppas att ni hittar kraften att gå vidare.
Svar på tråden Vad är oddsen för att det händer igen?!