Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

Minns ni på Malou att det ringde in någon tant och sa att man skulle inte vara så hård mot AW, det var ju så bra gjort av AW att hon hade skickat ut den unge mannen som olovligen hade krupit ner i sängen hos FF när hon var 14....
    Tanten bara: Men hon skickade iväg honom!
    Malou: Men hon polisanmälde honom inte.
    Tanten: Men hon skickade iväg honom!
    ..................................................................

orka
  • Jellybeanbaby

Hej! Läs MalinEddies trådstart. Där citeras AW:s egna ord kopierade från hennes "hjälpforum" på internet. De senaste tio åren har AW varit produktivare på nätet än i bokform.

snällochgla skrev 2013-03-10 10:45:19 följande:
    Men nu är det väldigt OT! Ursäkta. Tråden handlar om Anna Wahlgrens råd till föräldrar. Jag har tyvärr bara Barnaboken i första utgåvan så jag kan ha missat något. MEN om Anna Wahlgren ger råd till föräldrar att låta barnet ligga i spyor och avföring och sova så tror då jag att det någonstans blivit ett litet missförstånd. (Eller förresten STORT)

orka
  • Jellybeanbaby

Kanhända är det lite omskrivet, men det är nog mest för att Malin inte ska bli anklagad för kopiering.

snällochgla skrev 2013-03-10 11:21:35 följande:
    Men om det är citat så borde det vara citationstecken? Jag tror att det är "MalinEddies" TOLKNING av det som ev. står i Anna Wahlgrens nätforum!?    

snällochgla skrev 2013-03-10 11:21:35 följande:
    Men om det är citat så borde det vara citationstecken? Jag tror att det är "MalinEddies" TOLKNING av det som ev. står i Anna Wahlgrens nätforum!?    

orka
  • Jellybeanbaby

Ja oh ja. Där satte du allt huvudet i klaveret.

snällochgla skrev 2013-03-10 11:38:40 följande:
    "Lite" omskrivet? Jag fattar JBB=ME

orka
  • Jellybeanbaby

Såvitt jag förstått har AW - eller sektmedlemmarna - eller både och betett sig hotfullt mot de som kopierar inlägg från AWforum.

My opinion skrev 2013-03-10 11:47:50 följande:
    Jag har sett kommentarer om kopiering i vissa trådar här på FL men jag måste ha missat huvuddiskussionen. Varför får man inte kopiera. Att kunna citera någon är ju hela grunden försatt kunna föra en debatt. Ta AW till exempel ska hon då kunna hävda upphovsrätt till allt hon skrivit på ett sådant sätt att man aldrig kan citera och därigenom inte kommentera. Då kan vi ju lägga ner hela FL eller i alla fall ta bort citatknapparna.

My opinion skrev 2013-03-10 11:47:50 följande:
    Jag har sett kommentarer om kopiering i vissa trådar här på FL men jag måste ha missat huvuddiskussionen. Varför får man inte kopiera. Att kunna citera någon är ju hela grunden försatt kunna föra en debatt. Ta AW till exempel ska hon då kunna hävda upphovsrätt till allt hon skrivit på ett sådant sätt att man aldrig kan citera och därigenom inte kommentera. Då kan vi ju lägga ner hela FL eller i alla fall ta bort citatknapparna.

orka
  • Jellybeanbaby

Ah, då rättar jag mig.

MalinEddie skrev 2013-03-10 16:59:11 följande:
    Det är inte så, då hade jag inte citerat i tråden heller. Som sagt, mina egna ord i TS. Vad de baseras på har jag visat på senare. Jag är inte rädd för att citera från hennes forum, det finns det ingen anledning till. Jag bryter så vitt jag vet varken mot någon lag eller några forumregler genom att göra så. Anser någon detta har de all rätt i världen att anmäla så får vi se var det landar.
    Avskyr CIO-metoder.

orka
  • Jellybeanbaby

Det tycker jag verkligen inte att du har, Malin. Absolut inte! Du för dig sakligt här.

orka
  • Jellybeanbaby
    Antilopen skrev 2013-03-10 22:25:41 följande:
    Ibland blir jag alldeles snurrig i huvudet av hur Anna skriver. Menar hon att hon i fallet med 17-månaderspojken som fastnade mellan spjälorna gjorde fel?
    Ja hon tyckte han skulle kämpa sig loss på egen hand. "Det kräver sin man och sin möda!" skrev hon.
    orka
  • Jellybeanbaby
    Antilopen skrev 2013-03-10 22:52:57 följande:

Ja, det vet jag. Men jag menar - menar hon nu i efterhand att hon gjorde fel som sa så? Eller är jag bara trög?
    Mja, jag läste först hennes newsmill från 2009 nu ikväll. Så, ja, tydligen har hon sagt att om det skedde idag så hade hon släppt det.

Intressanta kommentarer på newsmillartikeln, väldigt intressanta!

Bl a en pappa som totalsågar SHN och berättar om att han och hans fru bemöttes hånfullt på AWforum när de inte fick det att funka efter 9 veckor, och sonen skrek och grät tills han somnade av utmattning.
    T o m AW var tydligen nedlåtande mot honom...

Eller den här kommentaren, rätt intressant den med!

Anna Wahlgren är arketypen för motsatsen till seriös vetenskap.
    1. Hon har ett minimalt statistisk urval (9 personer)
    2. De har all samma arv och miljö och referensgrupper saknas
    3. "Forskaren" är jävig bortom det mesta (barnens mamma).
    Därutöver kommer de klassiska ingredienserna tvärsäkerhet, rättshaveri, geschäft och hänvisning till "sunt förnuft".
    / Observer, 2010-02-20, 20:25

komment. t. artikel http://www.newsmill.se/artikel/2009/06/02/barnl-karna-saknar-sunt-f-rnuft?page=2
    orka
  • Jellybeanbaby

Rättelse: "så hade hon släppt det"
    byt ut mot "så hade hon sagt till föräldrarna att lägga ner det".

orka
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..