Litet My skrev 2013-02-14 22:58:56 följande:
Kan bara instämma då jag själv har en son med den problematiken samt har flera vänner och bekanta vars barn har någon form av npf. Tycker det är rent kränkande att läsa vad hon skriver och jag tycker uppriktigt synd om de barn vars föräldrar köper AW teorier fullt ut.
Ofta har ju AW om man skall säga något positivt ofta en liiiiiten poäng i mycket hon skriver, men det här var så felaktigt att jag håller på att trilla av stolen.
Verkligen, man kan ju undra hur det ens kan finnas barnboksbarn med någon form av npf? Enligt henne har föräldrarna som med allt annat som inte går som planerat enligt hennes teorier gjort fel, det är deras fel att barnet visar tecken på någon form av diagnos. Hade de verkligen gjort som hon säger hade detta aldrig skett för det finns inget som heter ADHD ens, det finns bara föräldrar som gör fel. Hon säger alltså med andra ord att det är föräldrarnas fel att barnet befinner sig där det är och det om något skulle göra ont i vem som helst. Är du inte kritisk som person och kollar upp dina källor och sitter och googlar och hittar krönikor skrivna av henne,
barnexperten som heter "vad
är ADHD" eller ,för att också uppmärksamma ett annat problem, "psd, den
enkla sanningen (denna krönika länkas det frisk till här i antivaccintrådar) kan det resultera i att föräldrar gör ett val som de inte hade gjort om de faktiskt visste om hur tvivelaktiga och rent oseriösa hennes källor är och att hon hämtar mkt "fakta" från KMR som är en frontorganisation till scientologerna! Och att hon är en
självutnämnd barnexpert oavsett vad hon vill få det till själv..
Tänk att du dessutom är inbiten forummedlem och får höra detta. Med tanke på hur sektlikt forumet är det inte lätt att lämna om man är indragen. En stor eloge till alla som trots detta lämnar även om det kommer med rädsla, ensamhet och en hel ny värld att anpassa sig till.
Berättar du om dina misstankar och berättar att det finns andra alternativ än barnaboken blir du förlöjligad och får höra hur synd det är om ditt barn som har föräldrar som inte följer hennes teorier fullt ut. Du sviker dessutom henne (din stora idol som sitter inne på alla svar, hur kan du vara så dum?) och medlemmar som tidigare har stöttat dig (som du trodde var dina vänner om så bara på nätet) hejar frisk på henne. Jag undrar var mobbningen av oliktänkande pågår egentligen, här eller på AW forum?