Inlägg från: Trädblåsare |Visa alla inlägg
  • Trädblåsare

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

orolig2121 skrev 2013-02-04 14:17:45 följande:
    Så mycket har jag läst om dessa två böcker att jag vet att din slutsats att wahlgrens bok bekräftar felicias bok är väldigt vinklad och långsökt. Kan du ge något exempel på hur felicias hat bekräftas som välgrundat i wahlgrens bok?

Att det finns likheter är ju självklart, de var ju båda där, men är felicias verklighetsuppfattning och tolkning av situationerna rimliga? Jag tycker inte att Felicia framstår som en frisk person, så mycket känner jag mig ganska säker på. Jag förstår inte hur du skulle kunna avgöra detta baserat på dessa två personer böcker.

Det som skulle vara intressant vore ju att höra övriga syskons uppfattning av vad som hände, speciellt eftersom Felicia inte framstår som en balanserad person. Ett syskons svar klistrade jag in här ovan, och hon verkar ju inte alls dela Felicias bild av verkligheten. För egen del känner jag bara att jag inte har någon möjlighet att veta vad som egentligen hände.
    Anser du att Anna framstår som en frisk person?
  • Trädblåsare

Jag tror att Anna Walhgren har flera användare på familjeliv.

• Trädblåsare
    snällochgla skrev 2013-03-21 08:00:12 följande:
    Men hjärtat, Hallin och Alfvén (vilka det nu kan vara?) menar att man hämmar utvecklingen av barnets hjärna om det inte matas på natten upp till 1,5 års ålder!  Har aldrig hört något så absurt? Tror du på det? Skulle AW hållit med? 

Kyss 
    Varför skulle det vara absurt egentligen?
  • Trädblåsare
    snällochgla skrev 2013-03-21 09:01:35 följande:
    Inte alls egentligen förutom att det är väldigt ovanligt att barn nattmatas upp till 1,5 års ålder. De flesta barn sover över nattmålet efter några månader och så har barn gjort i alla tider (i kvinnominne) och det är väl egentligen först på barn idag som man kan se en ökning av neurologiska problem (ADHD,autism etc)?
    I kvinnominne? Vad betyder det egentligen?
    Så bara för att själva namnet på diagnoserna inte fanns, betyder det att problemen inte fanns heller?
  • Trädblåsare
    Regnig måndag skrev 2013-03-22 12:52:08 följande:
    Oh herregud. Det var det mest långsökta jag läst. Någonsin.
    Det låter som något man kläcker ur sig efter att ha rökt svamp...
    Eller druckit mycket, mycket rödvin.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..