Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

vad ska man heta skrev 2013-02-04 00:54:40 följande:
    Min syster har bott granne med denna alkis i Östersund. Jag är inte förvånad att hon tror på denna uppfostran. Hon har ju varit full jämt och inte orkat tagit hand om sina barn :(
    www.tv4play.se/program/efter-tio

Här berättar hennes dotter Felicia bl.a om att Anna kunde försvinna och vara borta flera dagar och då låg ansvaret på Agnes, den nio-åriga dottern.
  • chrissandra
    Höghus skrev 2013-02-04 22:41:50 följande:
    orolig2121: AW-forum. Sen finns det ju "kändisar" som Camilla Läckberg och Katrin Zytomierska som hyllar henne.
    www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php

Läste detta och blev helt förskräckt!
    I min värld ska en bebis aldrig behöva skrika i sin ensamhet. Aldrig!

Att ens jämföra det med ett större barn som skriker för att hon/han inte får glass är så långsökt så...ja, jag finner inga ord! 

...och ja, jag har barn...
    som aldrig har behövt skrika som bebisar, som aldrig har somnat med gråten i halsen. 
    MEN som har fått skrika sig blå om de helt plötsligt får för sig att glass före maten är en god idé då man är sex år gammal.
  • chrissandra
    Höghus skrev 2013-02-05 02:25:19 följande:
    chrissandra: Ja, jag har alltid mått illa av henne sedan jag läste hennes hyllningar till AW.
    Förstår det. Nåväl, det lär inte bli en enda Läckbergbok till att läsa. Ever!

Hon bryr sig knappast då hon har mer pengar än förstånd men jag vill inte befatta mig med något som stödjer galenskap. 
  • chrissandra
    orolig2121 skrev 2013-02-07 23:20:47 följande:
    AW's metoder har aldrig passat mig. Samtidigt kan jag uppskatta att någon vågar säga saker som att ett barn ska få skrika sig trött. De flesta föräldrar jag har omkring mig är nog ganska bra, men springer ganska ofta (1 av 10 kanske) på föräldrar som tror att deras uppgift är att se till att barnen alltid är tillfredställda och aldrig missnöjda.

Jag hade aldrig några problem att höra om mina småbarn skrek av rädsla eller oro och då var jag där på tre sekunder, eller om de skrek för att de var förbannade och inte fick som de ville och då lät jag de ibland skrika om jag tyckte att de hade fel. Att inte få som man vill när man är förbannad tror jag inte något barn mår dåligt av, speciellt om man är någorlunda konsekvent i vad som går igenom eller inte.
    Hur gamla barn pratar du om då? Som skriker får att få som de vill alltså?
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..