Inlägg från: Findus1 |Visa alla inlägg
  • Findus1

Alla vi som väntar smått i september 2013

GladTrollunge skrev 2013-03-25 13:37:39 följande:

Hej!
    Skall fylla 25 och bor med min sambo strax utanför Trollhättan. Plusset dök upp den första Januari i år. Vilken nyårspresent det var :) Vi blev båda jätteglada. Så vi väntar nu vårat första och BF är beräknat den 8 sept. Skall på UL den 10 april, så hoppas verkligen att allt står rätt till med trollet i magen :) skall bli så spännande. Räknar ner varje dag å hoppas att tiden går fort dit.
    Är nu i v.17 (16+0) och allt har gått bra hittills. Lite smått illamående och halsabränna som går över när ja får i mig något.

Ska bli kul att få följa alla blivande mammor här :D   

Blev nästan lite paff när jag läste detta... Men! det är ju jag som bor i trollhättan och väntar barn den 8 september. ...och dessutom har tid för RUL den 10 april! hahah vilket sammanträffande! :) ...glömde nästan för en sekund att jag inte är 25 längre utan 26! hahah kul iallafall! :)

Vem vet, vi kanske ses på BB sen?  ;) 
  • Findus1

Jag känner också en liten ninja i magen nu! (är i vecka 18) Jag hade väldigt svårt att fatta att det verkligen är något som växer där inne men nu när jag känner den regelbundet så måste det ju vara nått där! ...Annars har jag väldigt mycket gaser!! haha :P 

Först till en början så känndes det bara som kurrningar och jag tog förgivet att det var det, men som många andra här sagt så är det lite konstigt att magen kurrar så ofta helt plötsligt... O nu känner jag även små "pickningar". :)

Min lilla trollunge tränar karate!! :)  

Trollunge på väg!
  • Findus1
    Pallesh skrev 2013-04-07 14:54:27 följande:

Jag är i vecka 19 idag och kände de "riktiga" rörelserna denna veckan, kände lite grann innan men nu vet man verkligen vad det är nu känns det tydligare så det kommer :)
    Va härligt!! :D
    Trollunge på väg!
  • Findus1
    GladTrollunge skrev 2013-04-13 14:04:49 följande:

Haha häftigt! Bf blev flyttat en dag så den 7 septemer :)
    Ja de vet man aldrig.
    Så häftigt att se den på skärmen. Tog ni reda på vad de var för något?
    BF blev flyttad bak tvådagar för oss så vi väntar den 10 september istället. Men det är ändå rätt nära varandra!! Va kul... Skrattande

Visst var det häfftigt på ultraljudet!! jag blev helt rörd o fälde en tår, antingen pga av hormoner i överflöd eller för pollern. Tungan ute
    Vi frågade inte efter könet för vi var överäns om att det ska få bli en överraskning. Men jag tror nästan att jag anade en liten snopp på rul... fast nu i efterhand så tror jag snarare att det måste varit navelsträngen jag såg i en konstig vinkel. Nästan alla vi träffar säger att jag har en typisk tjejmage... vi får se, spännande spännande!

Kommer ni bokvar här i trollhättan? isf skulle vi kunna gå på barnvagnspromenader ihop!Flört Längtar så till september!Glad 
    Trollunge på väg!
  • Findus1
    GladTrollunge skrev 2013-04-14 12:14:11 följande:
    Ja verkligen!! Ja fällde en glädjetår när jag gick ut från näl. Alla spänningar och nervösiteten som släppte antagligen. Här blir det också en överraskning. Men tror de var en tös :P  ska bli spännande detta :)

Jajamän vi kommer allt finnas kvar i thn :) Ja de hade varit riktigt kul att ha någon att promenera med. Längtar så till september :D 
    Var i Trollhättan bor du? Jag och min sambo bor i en trea på drottninggatan ner åt inuvatumrondellen. Vi är egentligen ute efter något annat, bor på andra våningen och hade varit skönt att slippa trappor o bök i höst. :P
    + att våra grannar inte är så roliga... :/

Men om vi inte får tag på något snart så får första tiden bli här trots allt... Har ni löst allt det praktiska? bostad? bil? 

Jag får gratulera förresten, du är ju halvvägs!! v 20 ?!  :D 
    Trollunge på väg!
  • Findus1

Åh det låter helt idylliskt med ett litet hus utanför stan!! ...och med hund!! ð???
    Jag vill också ha hund, har tjatat i ca två år men min sambo vill vänta!
    Vad har du för ras?

Vi letar nytt boende som sagt, men jag är nog lite kräsen eftersom det inte är så hälsosamt för "liten" med renoveringar... Men å andra sidan kan jag ju vara någon annanstans då! ð???

• Findus1

Är det någon mer än mig som har värk under högra nedersta revben? Vad kan det bero på?

• Findus1

Nu på fredag ska jag på första familjegrupp träffen. Ska bli kul o se vilka mer det är som har bulle i ugnen här i Trollhättan! ð???

• Findus1
    GladTrollunge skrev 2013-05-06 11:21:16 följande:

Spännande :) skall dit den 14:de
    Jaha, synd jag hade hoppats på att vi skulle få samma grupp... :P 
    Trollunge på väg!
  • Findus1
    SadAngel skrev 2013-05-13 17:49:19 följande:

Jag har. Har haft det en v. Varit på akuten och de hittat är ingenting. Utan säger bara man ska äta Alvedon. Har så ont ibland att jag inte kan röra mig
    Men usch då!  GråterVad jobbigt det är när man inte kan få något svar... Rynkar på näsan 
    Jag ringde barnmorskan och bad om råd, hon tror att jag har magkatarr... jag hr aldrig haft det förut så jag vet inte ur det känns... Obestämd Hn sa att det finns något receptfritt läkemedel på apoteket, som skulle lindra och dämpa halsbränna. Men jag har inte skaffat nått än, känns lite dumt att äta medecin efter något som man tror efter ett telefonsamtal. Nu när man linte ens får äta ipren eller allergmedicin längre!! Tungan ute

Svar på tråden Alla vi som väntar smått i september 2013