Inlägg från: SockerStinn |Visa alla inlägg
  • SockerStinn

De gör jätte ont när jag ammar!

För mig gjorde det bara ont när taget var fel, fick rättat till det och sen gjorde det inget ot alls. Och det är vad jag har lärt mig; det gör bara ont om taget är fel (även lite) eller om man har fått svamp. Visst kan det pirra obehagligt och har man väl fått sår så gör det ju ont tills det läkt, men inte annat. Obestämd

• SockerStinn
    tess27 skrev 2013-02-03 00:08:47 följande:
    Det gör ont i hela bröstet. O ena känns lite knöligt o dom är stenhårda vid vårtgården.

Tusen tack för alla svar o tips.
    Då har du mjölkstockning eller mjölkstockning å väg. Bra grepp är a och o. Att amma brösten tomma är nästa. Hur du gott om mjölk ska du inte vara rädd att amma två gånger på samma bröst för att amma tomt och minska mjölkmängden så du slipper smärta och mjölkstockning och bäbisen slipper magknip.
  • SockerStinn

Håller helt med om att du ska handmjölka ur ordentligt. Gör du som jag först fick tipset tt amma ofta så ökar bara produktionen och problem med återkommande mjölkstokningar blir värre. Amma ett bröst flera ggr om det behövs för att tömma överflödet. Sen nästa. Det funkar nog inte direkt när du har mjölkstockningar, men gör det sen om du känner att de är på väg. just nu får du ist handmjölka ur så mycket som möjligt efteråt ist eftersom handmjölksning inte stimulerar produktionen på samma sätt. 

Svar på tråden De gör jätte ont när jag ammar!