Ägglossningstest inför FET, problem
Jag och min sambo ska göra vårt första FET , efter två misslyckade ivf:er. Vi ska göra i naturlig cykel och jag började testa med Clearblue ägglossningstest förra söndagen (dag 10, då jag har ca 27-29 dagars menscykel). Har inte fått någon glad gubbe på hela veckan. Blev däremot lite fundersam igår (har testat både morgon och sen em senaste dagarna) för när jag plockar ut provatickan från det digitala testet har jag för varje test sedan igår sett ett starkare 'teststreck' eller vad det heter. Köpte därför Apotekets ägglossningstest och testade med båda idag. Och då kommer vi till mitt bekymmer: med Apotekets ät får jag klart utslag (teststrecket är tom starkare än kontrollstrecket), men CB visar fortfarande bara rund ring (ingen glad gubbe), trots att det är två tydliga streck på stickan när jag tar ut det från testet. Hur ska jag tolka det?! Står att man inte ska tolka strecken på cb testet, utan förlita sig på glad gubbe. Men hur kan testen visa olika? Jag kommer oavsett att ringa in på måndag och förklara vad som skett (har tom fotograferat stickorna :)) och hoppas att FET blir av. Undrar bara om någon varit i liknande situation?