• The75

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

God morgon

Vinkan1 jag spelar me ;0) folk kommer alltid se likheter mellan dej och barnet bara för att,
    Min son är inte alls lik mej men ändå tycker folk att han har min . . . Osv
    Jag tror det gäller att inte ta åt sig, inte lägga för stor vikt vid folks kommentarer osv barnet är mitt, jag har burit barnet i mig i 9 mån,mitt blod har gått genom barnets kropp och det kommer att likna mej antingen till utseende eller personlighet.
    Och jag som haft möjligheten att se flera ÄD barn kan bara säga att fler av dom ÄR lika sina mammor till utseende oxå om det är bra matchning från klinikerna eller om det beror på att vi påverkar barnen mer än vi tror under dom 9 mån dom finns i oss ska jag ha osagt men dom liknar iallafall sina mammor.

• The75

Hej
    TyckOmMig jag har valt att inte göra KUB dels för att donatorn var ung 28 tror jag det var och dels för att jag inte skulle klara av att fatta ett beslut att avbryta graviditeten om man skulle hamna i den situationen.

Jag känner mej trygg med att dom kollar nackspalt vid RUL och då allt har då sett bra ut :)

• The75

TyckOmMej samma här jag får gå på extra UL och jag hade tid till gyn läkaren inbokad under min förra ÄD graviditet men varken jag läk el BM tyckte att jag behövde det så denna gång har vi hoppat över det ;)
    Förra gången när jag var hos läkaren pratade vi om riskerna med havandeskapsfögiftning och vilka symtomer jag skulle vara observant på osv men annars inget speciellt.

• The75

Hej alla gravida :0)
    Nu är det 2 veckor kvar tills vi får träffas jag och prinsessan och det börjar kännas skulle inte ha något emot om hon kom tidigare men jag vet att hon har det bra där hon är så hon får stanna där så länge ;0)
    Ser fram emot att få träffa henne och se vem hon är,det ska oxå bli kul och se om hon kommer likna sin bror :0)

• The75

TyckOmMej

Du ska se att allt ser bra ut men jag förstår att du är nervös ändå för det har jag själv oxå varit varje gång,det är helt normalt :)

AmelieS

Ja det är lika underbart varje gång och jag längtar så efter att få träffa henne :0)
    Nu är det bara en vecka kvar jippi :))

• The75

Hej
    Igår kom hon äntligen vår prinsessa och allt har gått bra och vi hoppas få åka hem imorgon :0) hon är 50 lång och 2800g tung och en mini kopia av sin bror :0)

• The75

Hej
    Tack för alla gratulationer :0) vi kom hem igår och allt har gått bra,hon äter som en häst vilket bara är bra för hon tappade 9% av sin vikt under sina första 2 dygn men dom hoppas jag hon snart lagt på sig igen och gärna lite till för hon är en riktigt lite smalis :0)

Lelle75 välkommen till tråden det är alltid trevligt med flera :0) är detta ditt/ert första barn? Vart har ni gjort er ÄD ?

• The75

TyckOmMej
    Vet hur det känns denna ständiga väntan känns ibland som tiden står still ;0) men jag tyckte att efter vecka 30 gick det snabbt eller iallafall snabbare och när dom sen kommer är det värt all denna väntan det kan jag lova :0)

• The75

Lelle75 hur har det gått för dej? Blödning och magont behöver inte automatiskt betyda missfall, vi är flera som gjort ÄD som blöder och ändå har det gått bra :0)

• The75

Lelle75 det kan ju vara så att två hade fäst från början och ett gav upp oxå.

• The75

Lelle75 det borde ju inte minska men ditt första hcg var ju ganska så högt jag låg på 450 första provet och sen 900 någonting men jag är ingen hcg expert tyvärr men ge inte upp hoppet.

• The75

Hej
    Hur går det för er alla? Hoppas ni mår bra och kan njuta av sommaren och solen :0)
    Här hemma börjar vi komma in i någon form av "lunk" skönt att maken är hemma för det är ganska intensivt med ny tillskottet en 2 åring och en 5 åring som alla har sina egna önskemål om hur dagen ska se ut :0)

• The75

Grattis TyckOmMej skönt att allt såg bra ut med flickorna :0)

Caspianne skönt att du kan njuta av sommaren

Ja här hemma är det full rulle speciellt med 2 åringen dom andra två håller sig lugna ;0)

AmelieS skönt att det fungerar så bra på pojkarna.

Myran hur går det för dej har det kommit någon bebis eller beslöt den sig för att stanna lite till ?

Det ska bli spännande att se hur det kommer gå om 2 veckor då min man ska börja jobba igen och jag ska vara hemma själv 1 vecka med alla 3 och 2 åringen som vill ha 100% uppmärksamhet vilket kommer bli lite svårt ;0)

• The75

Myran håller tummar och tår att det blir din tur snart helst igår ;0)
    Jag kan tänka mej att värmen inte gör saken bättre,hoppas dagens regn gjort dagen lite mer uthärdlig :0)

• The75

Hej TyckOmMig
    Nej tror inte det är nödvändigt med glukosbelastning aldrig hör att man skulle vara mer benägen att få diabetes pga ÄD

• The75

Å grattis Myran visst är det helt fantastisk med våra små underverk :0)

• The75

TyckOmMej skönt att tjejerna växer som dom ska men det låter jobbigt med dom sura uppstötningarna jag har aldrig själv haft det men det låter jobbigt ;0)

Jag har i vanliga fall bra kondis men i mitten av graviditeten börjar jag flåsa som en bättre flodhäst :0)

Hur mår ni andra hur många barn har hunnit komma till världen,funderade lite på om vi kanske kunde träffas innan jul

• The75

Hej
    Hur mår ni alla? Det är väldigt tyst här i tråden :) vi mår iallafall bra lilltjejen är nu 5 mån och tiden springer iväg men vi mår bra

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3