• AmelieS

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Wannabefler, vad kul att du har hittat hit och att vi blir fler i tråden :)
    Grattis till din graviditet! 

Här rullar allt på som vanligt. Väntar på nästa besök hos barnmorska i nästa vecka och sedan UL veckan därpå. Kul att komma iväg och lyssna på bebisarna.

The75 hoppas allt är bra med dig!   

• AmelieS

Hej!

Vecka 23+0 idag och jag börjar känna mig  tung. 13 kg har jag gått upp hittills!
    Jag väntar tvillingar så jag är mycket större denna gång. BF är 29 juni för mig också. Imorgon ska jag till barnmorskan och om en vecka blir det notch UL. Det ska göras i v 24 som jag har förstått det och är vanligt att det görs vid ÄD. Kunskapen om ÄD graviditeter är lite skiftande i olika landsting. Men medveten verkar högre nu jämfört med för tre år sedan när jag väntade dottern.    

• AmelieS

Då har jag varit på UL och flödet i båda navelsträngarna var bra. Mina värden med blodtryck osv är också bra. Däremot verkar tvilling 1 vara lite liten, -30 % av den förväntade vikten i denna vecka. Så nu får jag gå på UL varje vecka ett tag framöver. Jag känner mig inte så orolig men bra att de håller koll. Sedan har jag börjat få sammandragningar också. Hur är det med dig Vinkan?
    Kanske har bebisarna kommit nu eller väldigt snart? 

• AmelieS

The75, jag känner igen detta med sendrag i benen och vaden. För mig händer det på natten och jag brukar försöka slappna av men det är svårt för det gör ju så ont. Sedan brukar jag också låta foten och vaden hänga neråt utanför sängkanten. Fler tips än så har jag tyvärr inte. Hade sendrag även under förra graviditeten. Hoppas det går över för dig, usch att få det så ofta. Kan barnmorskan ha några tips?

Jag har varit ofta sjuk denna vinter, många karensdagar har det blivit. Jag har behövt vara hemma då och då pga trötthet. Då har jag åkt iväg och lämnat dottern på förskolan och sedan åkt hem för att sova hela dagen. Inte likt mig i vanliga fall. Annars har jag haft många dagar då jag mått bra och varit pigg också och jobbar som vanligt fortfarande. 25+0 är det imorgon för mig. Nu har jag sagt till på jobbet att jag jobbar som längst till sista april, alltså två månader före BF då jag blir så stor med tvillingar i magen.

• AmelieS

Myran, lycka till på måndag på RUL. Så spännande att komma iväg och kolla upp lillan i magen. Och grattis till graviditeten!

• AmelieS

Myran, grattis till ett lyckat RUL!
    Vad härligt att läsa din berättelse om din lyckliga dag. Kram till dig!

• AmelieS

Mariavw81, grattis till ett lyckat UL!!!
    Förstår att det är mycket att smälta nu för dig :)  Kul att vi är flera i tråden som väntar tvillingar.

• AmelieS

Jag är gravid med tvillingar efter ÄD i Spanien och jag fick rådet att sluta tvärt med hormnonerna men valde ändå att göra en nedtrappning då jag var van vid det från en tidigare ÄD-graviditet i Sverige. Jag fick ett schema från min gyn.

Lycka till Henrietta01 och grattis! 

• AmelieS

Caspianne, grattis till graviditeten. Jag måste beklaga att ni förlorade er dotter, så sorgligt. Nu har de extra koll på dig kan jag tänka mig på spec MV. Alla graviditeter är olika och det kommer gå bra denna gång hoppas och tror jag. En stor kram till dig för allt ni gått igenom.

Vinkan, kul att höra av dig och lite om hur du upplever den första tiden med tvillingarna. Du skrämmer mig lite som blivande tvillingmamma med en 3-årig dotter hemma som snart blir storasyster. Jag oroar mig ändå inte så mycket, vi får ta det som det kommer. Jag har gått in i v 31 nu och det är tungt. Bebisarna väger 3 kg tillsammans och är äntligen lika stora och på rätt vikt för denna vecka. Jag jobbar halvtid nu och om en vecka blir jag hemma på heltid. Det känns rätt att sluta jobba nu. Ryggen värkar och många dagar är jag väldigt trött. Bebis nr 1 som ligger närmast utgången ligger i säte så de närmaste veckorna kan bli avgörande.Den måste vända sig annars blir det snitt för mig. 

The75 jag hoppas jag har fått mina barn ett par veckor innan midsommar :)
    Hur mår du?  

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3