• Caspianne

ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3

Grattis alla gravida ÄD-mammor och till er som fått barn! Så HÄRLIGT att läsa om!

Jag ansluter ÄNTLIGEN till tråden efter att ha suttit i barnlöshetsträsket i 10 år och gjort 5 färska ÄD-försök ( i Sverigen och utomlands).
    Jag är nu gravid efter ÄD 5:2, dvs FET, i v.13+6.

Har varit gravid 1ggr tidigare, för precis 1 år sedan, men drabbades då av  havandeskapsförgiftning och blev förlöst med akut kejsarssnitt i 23+0. Vår vackra lilltös kämpade i 5 dagar men överlevde inte.Det är således svårt att ta in att jag är gravid igen och jag är livrädd för att denna gravidtet ska sluta på samma sätt som den föregående.
    Försöker iaf ta en dag i tagen och glädjas så gott det går.

• Caspianne

Hej allihopa!

Känner igen en del nick sen tidigare då jag varit i ÄD-svängen sen 2010 å vi gjorde vår första ÄD.
    Är nu gravid i v. 18+3 (ÄD 5:1 FET) och även om jag inte bor i Stockholm så hoppas jag att jag passar in här! 

Tyckom mig: Ang nedtrappningsplaner så har följde jag ungefär denna vid mitt förra ET (efter tips här på FL)
    den svenska läkaren som var väldigt oinsatt tyckte jag skulle sluta tvärt.

Progynon:
    2 dagar: morgon 2 mg, middag 1 mg, kväll 2 mg

2 dagar: morgon 2 mg, middag 1 mg, kväll 1 mg
    2 dagar: morgon 1 mg, middag 1 mg, kväll 1 mg
    2 dagar: morgon 1 mg, kväll 1 mg
    2 dagar: morgon 1 mg
    Sen slutar jag med Progynon helt och börjar trappa ner vagiatorerna:
    5 dagar: morgon Progesteron 400 mg, kväll Progesteron 400 mg
    5 dagar: morgon Progesteron 400 mg
    Efter det slutar jag med Progesteron helt och börjar istället trappa ner Prednisolonet.
    Jag ska ta en tablett på kvällen varannan dag i en vecka. Sen slutar jag med det också.

eller ett annat ex för Progesteron:

3 dagar 3 x dag

3 dagar 2 x dag

3 dagar 1 dag

• Caspianne

Vi gjorde KUB, mest för att få tillfälle att se den lille vid ytterligare ett tillfälle

• Caspianne

GRATTIS AmelieS! Hur mår du och dina små? Jag är ockå nyfiken på vikten!

TyckOmMig: Jag fick också remiss till spec vid denna graviditet.
    Inte pga att det var ÄD, utan för att jag vid vår förra (ÄD)graviditet fick havandeskapsförgiftning i v.22 (Du nämnde nåt om högt blodtryck i en annan tråd?)

Vi hade ett jättebra samtal med en överläkare på spec där vi tillsammans gjorde en plan över kontroller (i mitt fall blodtryck + äggvita i urinen) och jag fick styra väldigt mycket över hur jag vill ha det. Dessa kontroller görs på min vanliga vårdcentral och tar 5-10min/tillfälle. Spec behöver jag inte komma tillbaks till förrän i v.22 om allt fortsätter att se bra ut.

• Caspianne

Vad härligt att få permis med de små knytena, och vad härligt att allt är stabilt. Personalen på neonatal är UNDERBARA!

Heja The75! Förstår att du är stor nu  

• Caspianne

TyckOmMig, du kommer snart kunna känna fladder och buffar, sparkarna dröjer nog lite till.
    Jag är i v.23+1 och denna började buffa runt v.20-21. Vid min förra graviditet kände jag fladder runt v.15-16.

Välkommen lelle!

The75, vad skönt att det lilla pyret äter en massa! 

• Caspianne

Vad spännande Myran! Snart dags! Förstår att ni längtar.

lelle75: När man kollar hcg-tabeller så är det ganska stora variationer i normalvärdena. Kan ju mkt väl vara så att det ena embryot släppt. Däremot blöder man inte förrän man slutat med progyonet. Håller tummarna inför ditt VUL!

Är själv i v.26 + 3  och njuter av sommaren. Mitt illamående är mycket bättre och även tröttheten har minskat. Går på UL varannan vecka för att kolla tillväxt, på onsdag är det dags igen.
    Känns väldigt tryggt!

• Caspianne

Oj vad tiden går Amelie, 8 veckor redan!
    Här är det bara ett pyre, en pojke.
    Anledningen till alla kontroller är att jag fick havandeskapsförgiftning, aggresivt och extremt tidigt vid min första graviditet.
    Då förlorade vi vår lilla ängel i v.24. Nu har vi kommit till v.27 + 2 och jag börjar kunna slappna av lite.

The75: Full upp för er också!

TyckOmMig: Wow! Ett andra tvillingpar! Lycka till på Rul!

• Caspianne

Snorkig läkare, ha ha
    Stackare, skämt å sido så hoppas jag du får det mindre jobbigt och att du snart får träffa din lilla! 

• Caspianne

Har inte fått göra det och är i v. 34.
    Men gissar att man kanske får göra det om blodprovet på socker visar förhöjt? 

• Caspianne

Åh, grattis Myran! Vad härligt att du har din lilla hos dig nu! Även vi har fått vårt knytte i vår famn! Vi väntade 'bara' i 10 år men lika efterlängtad ändå nu är han ca 2v gammal, vår älskade son. Jag var också vääääldigt flådig under graviditeten och hade även sura uppstötningar,halsbränna. Tyckte gaviscon funkade ganska bra. Så härligt att din flickor växer som de ska, tyckommig

• Caspianne

Ja, ni har rätt, tiden flyger iväg! Sonen är redan 2mån. Otroligt! Undrar också hur det går för er andra.

Svar på tråden ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr3