• Liljan77

Lördagsgodis, när börjar man?

Sonen var nästan 6 år då han frågade efter lördagsgodis.Han hade hört det från dagis.
    Innan dess åt han bara de på kalas.

• Liljan77
    Emeli b skrev 2013-02-02 17:29:55 följande:
    Tack för alla svar! 

Frågar för att det finns vuxna som tycker att jag är helt knäpp som inte introducerat det än.
    Som om jag skulle undanhålla mina barn deras rättigheter.
    Men mina barn har ännu inte nämnt ordet lördagsgodis och det verkar då rätt onödigt...!
    Ville helt enkelt veta vad som är "normalt" och få lite tips. Och det fick jag! 

Det fick jag höra med.
    Vi var på en jul-föräldrarträff när barnen i gruppen var ca 3 år. På bordet efter fika med lussebullar o pepparkakor,ställde tjejen vi var hos fram ett fruktfat o en aladdinask.Min son var den enda som gick till fruktfatet o valde ut frukter som han ville ha.De andra barnen,5 st,kastade sig o rev i godisasken.
    Jag råkade säga att jag var glad över att min son föredrog frukt,då jag själv har problem med sockret.
    Då snäste en annan mamma att det var minsann inte bra att äta för mycket frukt o att man ska lära barnen att äta barnen tidigt så de lär sig hur mycket de ska äta.(????)
    Min son satt på sin stor o åt sin klementin medan barnen bråkade o grät över den där asken.
    Jag kände mig så stolt just då.
    I går till melon hade vi smågodis,pop corn o fruktsallad.Salladen tog slut medan det mesta utav de andra blev kvar.

Svar på tråden Lördagsgodis, när börjar man?