• FONA

Ska man svälja sina barns saliv?

Ska man äta sina barns saliv och snor genom att ta in det i sin egen mun och svälja det? Jag anser inte det.

• Svar på tråden Ska man svälja sina barns saliv?
  • FONA
    La Lola skrev 2013-02-01 08:51:00 följande:
    Skriv att det handlar om helt vanliga pussar o inget värre än så.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

Och det betyder att man får i sig en del saliv och snor från barnet, så det förändrar ingenting.
  • La Lola
    FONA skrev 2013-02-01 08:59:44 följande:

Och det betyder att man får i sig en del saliv och snor från barnet, så det förändrar ingenting.
    Du pussar inte din partner heller va? Absolut inga tungkyssar!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dixie
    FONA skrev 2013-02-01 08:59:44 följande:

Äh, se till att tvätta dina barn runt munnen så får inte du i dig något snor - så gör alla vi andra!!
  • stickkontakt

Min dotter brukar pussa oss på munnen men det blir inte mer saliv av det än av en puss på kinden. Man behöver ju inte hångla loss med tungor bara för att man pussas. Jag är dock inte rädd för mitt barns saliv, jag kan utan problem äta upp resterna av hennes mat eller dricka ur samma glas som hon.

• Juronjaure

FONA: Det finns inget krav på att vuxna ska pussa sina barn på munnen (för det är väl vad detta handlar om?). Tycker du att det är äckligt, låt bli. Jag tycker det är äckligt när föräldrar plockar bort snorkråkor på sina ungar med händerna utan att tvätta dem efteråt, det skulle aldrig jag göra. Vi är alla olika...

• floppan2008

Min dotter har aldrig snor runt näsan. Hon snyter sig om hon är snuvig. Och nej hon dregglar inte. Får mysiga torra pussar på mun. Mysigt.

• ex ungue leonem

Gör du det FONA?

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Apopan

Om en ser en puss på munnen som att en äter/dricker snor och saliv så tycker jag att en har lite för livlig fantasi för sitt eget och andras (de som skall behöva ta del av den) bästa. Om en skulle gå omkring och ha den slutledningsförmågan när det kom till allt här i världen så skulle en väl knappast våga leva ens.

Svar på tråden Ska man svälja sina barns saliv?