Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Hur länge behöver flickor barnvakt? Tills de är...

Beror helt på.

Barnets mognad och trygghetsgrad, grannar i närheten, tillgängligheten av föräldrar (har man 5 minuter eller 20 mil hem om det händer nåt?).

En trygg 9-åring som känner grannar och kan ringa på hos dem kan nog sova ensam hemma i nödfall, men det är knappast något man kan begära av dem.

En 13-åring tycker jag nog ska klara av en kväll/natt, annars hade jag som förälder frågat mig vad jag har gjort för fel, om de inte känner sig trygga i sitt eget hem.

Naturligt: En ålart på Barriärrevet finner det helt naturligt att bo i rumpan på en sjögurka. Är det nåt du tänker ta upp också?
  • Themis
    maximum skrev 2013-01-31 10:38:01 följande:
    Varför är frågan riktad till just flickor?
    Behöver inte pojkar barnvakt? 
    Det finns en annan tråd om det, ifall man skulle tycka olika baserat på kön. Varför begriper jag inte men...
    Naturligt: En ålart på Barriärrevet finner det helt naturligt att bo i rumpan på en sjögurka. Är det nåt du tänker ta upp också?
  • Themis

Såg nu att det var 24 timmar, jag läste det som "över natten". Så njae, då ska man nog vara tonåring i alla fall.

Svar på tråden Hur länge behöver flickor barnvakt? Tills de är...